معاون اول رئیس جمهوری:

مجلس موظف است لوایح دولت را اعلام وصول کند/ دریاچه ارومیه زنده شده است/ تصمیمات نباید کاغذی باشد

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۹:۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۴۸۸۱۳
مجلس موظف است لوایح دولت را اعلام وصول کند/ دریاچه ارومیه زنده شده است/ تصمیمات نباید کاغذی باشد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: احیای دریاچه ارومیه از تصمیمات مهم با نتیجه خوب بود امروز دریاچه ارومیه زنده شده و این مشکل رفع شده است.

به گزارش خبرنگار  برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهوری، در مراسمی که در سازمان جنگلها برگزار شد با بیان این جمله که در استانه مبعث رسول اکرم هستیم و این عید را خدمت همه مسلمانان تبریک می گویم، گفت: کشوری هستیم که در منطقه ای خشک و نیمه خشک قرار داریم و همواره با کم آبی و بی آبی مواجهیم که این اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. آب شرب مردم در دوران خشکسالی با پدیده تنش کم ابی مواجه می شود و امسال هم به علت بارندگی کم این بحران را داریم.

او ادامه داد: در زمان های بارندگی زیاد با پدیده سیلاب مواجه و مشکلاتی ایجاد می شود. موضوع آب، منابع طبیعی و محیط زیست از چالش های اصلی کشور در شرایط فعلی هستند و تبدیل به مشکلات پیچیده شده اند چراکه آب همیشه برای ایران مسئله بوده است. 

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: با تخلیه روستاها و متوقف شدن کشاورزی و .. مواجه شدیم و این موضوعات تبدیل به ابر چالش شده است. هیچ برنامه ای به عنوان برنامه توسعه نمی توان نوشت اگر به این ابر چالش ها که اب محیط زیست و منابع طبیعی هستند، نپردازیم.

جهانگیری تاکید کرد: مسئله محیط زیست در شهرهای بزرگی مثل تهران مشکل ایجاد کرده است. خشک شدن دریاچه ارومیه و یا خشک شدن تالاب ها خطر بزرگی است که باید برای آن راهکار جدی پیدا کنیم. مسئله ریزگزدها و شن های روان و از این دست پدیده ها به ما هشدار می دهد باید نسبت به مسائل طبیعی جدی عمل کنیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ستادهای احیا اگر مدیر اجرایی با پشتکار داشته باشند نتیجه لازم را می گیریم اما تصمیمات نباید کاغذی باشد. احیای دریاچه ارومیه از تصمیمات مهم با نتیجه خوب بود امروز دریاچه ارومیه زنده شده و این مشکل رفع شده است.

او افزود: ستادهایی که برای تالاب ها ایجاد شد در اولین و دومین جلسه برای تالاب های انزلی و میانکاله برنامه ۵ تا ۷ ساله تصویب کردیم که وظایف دستگاه ها به طور کامل مشخص شود. این دغذغه که دو محدوده جنگلی مهم داریم که باید مثل جان از آنها حفاظت کنیم که جنگل های شمال یکی از آنهاست. مکلف هستیم از منابع طبیعی ایران حفاظت کنیم و در لایحه ای که به مجلس دادیم به این موضوع تاکید کردیم.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: وقتی دوستان با سوز گفتند جنگل های زاگرس دچار اسیب شده تاکید کردم همه اقدامات لازم انجام شود و از کارشناسان داخلی و خارجی برای رفع مشکلات استفاده کنیم. باید در مقابل فداکاری جوانانی مثل البرز که برای حفاظت از جنگل ها جان خود را می دهند تعظیم کنیم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز