اعطای نشان فداکاری به شهید سرلشکر حسین شهرام‌فر

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۱:۵۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۸۹۸۷
اعطای نشان فداکاری به شهید سرلشکر حسین شهرام‌فر
برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید سرلشکر «حسین شهرام‌فر» تعلق گرفت.

به گزارش برنا، به نقل از ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس فرماندهی و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب تا عملیات‌های مختلف دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ سرلشکر «حسین شهرام‌فر» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند تعلق گرفت و توسط فرمانده کل ارتش به خانواده این شهید معزز اهدا شد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید سرلشکر «حسین شهرام فر»، اول شهریور ماه 1326 در مشهد مقدس به دنیا آمد. پس از طی دوران  طفولیت در زادگاه خود به مدرسه رفت و با اخذ دیپلم متوسطه، در سال 1345 در آزمون دانشکده افسری پذیرفته شد و در همان سال به تهران عزیمت نموده و مشغول تحصیل علوم نظامی شد.

سه سال بعد در مهر ماه 1348 با درجه ستوان دومی از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد و پس از طی دوره مقدماتی زرهی در شیراز به تیپ «نیروی مخصوص ارتش- کلاه سبزها-» پیوست.

شهرام فر افسری آگاه، توانا و متدین بود، چنان که خانواده و همکاران به او «شیخ حسین» می‌گفتند.

همزمان با اوج گیری مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت او نیز در متن وقایع حضوری فعال داشت.

به گفته چندین تن از همکارانش ، وی در دوران حکومت نظامی بارها خودروی نظامی حامل سربازان نیروی مخصوص را که جهت جلوگیری از تجمعات مردمی اعزام شده بودند هنگام اذان ظهر در وسط میادین شهر نگه می‌داشت و نماز جماعت برگزار می‌نمود، نمازهایی که با شکوه خاصی برگزار می‌شد و موجب تحسین و خوشحالی مردم می‌گشت و نمایانگر وجود و ظهور روحیات دینی و اسلام خواهی در پیکره ارتش مکتبی و آینده دار ایران بود.

شهید شهرام فر پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز آشوب طلبی عوامل ضد انقلاب در سال 1358، از «لشگر 23 تکاور» داوطلبانه به کردستان رفته و با تخصص‌های خود در جنگهای چریکی، چتر بازی و کوهنوردی، به مبارزهای شبانه روزی علیه دشمنان استقلال کشور پرداخت.

او در تیر ماه سال 1360 از سنندج عازم بانه شد و در آنجا به اتفاق هم رزم و یار وفادار خود امیر دادبین ضمن سازماندهی یگانهای نظامی، چندین بار در عملیات پاکسازی منطقه شرکت نمود.

پس از چندین تک نیروهای ضد انقلاب و مهاجمان مسلح کومله، یک گروه رزمی متشکل از رزمندگان ارتش، بسیج و پیشمرگان کُرد تحت رهبری شهید شهرام فر جهت پاکسازی جاده سردشت -  بانه اعزام گردید.

پس از طی حدود 6 کیلومتر از جاده و درگیری‌های متعدد با ضد انقلاب در ساعت 3 بعد از ظهر روز ششم تیر ماه، چندین پایگاه دشمن تصرف گردیده و مزدوران مسلح خبر سقوط پایگاه های خود را به ارتش عراق مخابره نموده و درخواست اعزام هواپیمای جنگی کردند.

یک ساعت پس از شکست ضد انقلاب، چندین فروند هواپیمای میک عراقی پایگاه‌ها را بمباران کردند و تعداد زیادی از رزمندگان اسلام را به شهادت رسیدند.

متعاقب حملات شدید هوایی عراق، ضد انقلاب وارد عمل شده و موفق گردید پایگاه‌های خود را مجدداً اشغال نماید.

در این موقعیت که عقب نشینی و صرفه‌جویی قوا ضرورت محض بود، شهید شهرام فر و سه نفر از کارکنان ارتش نیروهای مهاجم را به خود مشغول نمودند که سایر نفرات بتوانند به عقب برگردند. او بلافاصله یک قبضه تیربار سیمینوف را برداشته به سوی دشمن شتافت و مانع رسیدن مهاجمان به گروه شد و در حین مبارزه‌ای شجاعانه و متهورانه مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرارگرفته، به سختی مجروح گردید و پس از 5 کیلومتر پیاده‌ روی سرسختانه در حالی که گردان را از نابودی کامل نجات داده بود در اثر خونریزی فراوان به فیض شهادت نایل آمد.

آن افسر مومن و قهرمان در آخرین دیدار با خانواده یک جلد قرآن به همسرش هدیه می‌کند و روی آن این مضمون را مرقوم می‌نماید؛

«اهدا می‌نمایم به همسرم تا فرزندانمان و فرزندان اسلام را با این کتاب آسمانی آشنا و طبق موازین و اصول آن تعلیم و تربیت کند و معلم اسلام باشد و این تنها وصیت من است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز