سرلشکر باقری در مراسم امضای توافق‌نامه با دانشگاه آزاد تاکید کرد:

ضرورت همکاری مراکز علمی با نیروهای مسلح در حوزه‌های پژوهشی

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۲۰:۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰۰
ضرورت همکاری مراکز علمی با نیروهای مسلح در حوزه‌های پژوهشی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم همکاری مراکز علمی با نیروهای مسلح در حوزه‌های پژوهشی، گفت: نیروهای مسلح نیازمند حرکت بر لبه فناوری‌های روز جهانی هستند و باید از دانش روز بهره‌مند باشند؛ از این‌رو نیازهای خود را باید از طریق مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور مرتفع کنند.

به گزارش برنا، به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» امروز (دوشنبه، ۱۸ اسفند) در حاشیه امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص امضاء این تفاهم‌نامه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توافق‌نامه‌ای در حوزه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و نیروهای مسلح منعقد شد. 

وی ادامه داد: طبق این توافق‌نامه پژوهش‌های صورت‌گرفته در نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاشته می‌شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که پژوهش‌ها باید مطابق با نیازهای نیروهای مسلح هدف‌گذاری شود، افزود: اشتراک‌گذاری امکانات و زیرساخت‌های پژوهشی، استفاده از بانک‌های اطلاعاتی پژوهشگران طرفین و استفاده از مجموعه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر اهداف امضای این توافق‌نامه است. 
سرلشکر باقری با تاکید بر این‌که نیروهای مسلح کشور نیازمند دانش روز هستند، گفت: نیروهای مسلح نیازمند حرکت بر لبه فناوری‌های روز جهانی هستند و باید از دانش روز بهره‌مند باشند؛ لذا نیازهای خود را باید از طریق مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور مرتفع کنند. 
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز علمی کشور، از لحاظ دفاعی رشد اساسی و جهش‌گونه‌ای را رقم بزنیم. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص توافق‌نامه‌ای که در حوزه مهارت‌آموزی بین ستاد کل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید، خاطرنشان کرد: قشر عظیمی از جوانان کشورمان در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند که بعد از پایان دوران تحصیل به‌ خدمت سربازی اعزام می‌شوند؛ لذا دانشجویانی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، می‌توانند با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی در این دوران با کسب مهارت‌های لازم جذب بازار کار شوند. 
وی ادامه داد: موضوع مهارت‌آموزی سربازان در دوران خدمت از سال‌های گذشته شروع شده است که با پایان یافتن بیماری کرونا توسعه چشمگیری پیدا خواهد کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی‌بر این‌که چه تعداد سرباز گواهی مهارت‌آموزی دریافت کرده‌اند، گفت: با وجود بیماری کرونا و سخت شدن آموزش‌های با جمعیت بالا در طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سربازان ما مهارت‌های مختلف را فرا گرفتند و در آزمون مهارتی قبول شدند و کارت رسمی دریافت کردند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز