یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است/ قرار نیست که یک نفر بگوید آقای نهاد اجماع ساز اجازه دارم کاندیدا شوم؟/ برخی نسبت به کاندیدا شدن عارف هراس دارند

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۵:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۹۶۷۷
عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است/ قرار نیست که یک نفر بگوید آقای نهاد اجماع ساز اجازه دارم کاندیدا شوم؟/ برخی نسبت به کاندیدا شدن عارف هراس دارند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عارف تا این زمانی که صحبت می کنیم اعلام کاندیداتوری نکرده بلکه در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که جریان ما یعنی جریان اصلاح طلب، حضور فعالی در انتخابات دارد.

«علیرضا خامسیان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص برخی اظهارات مبنی بر کاندیداتوری عارف گفت: در  برخی رسانه ها تعدادی از فعالین سیاسی اظهارنظر  می کنند مبنی بر اینکه اعلام کاندیداتوری عارف بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز است، اولا خود این گزاره، گزاره غلطی است چون عارف تا این زمانی که صحبت می کنیم اعلام کاندیداتوری نکرده بلکه در پاسخ به سوالات خبرنگاران اعلام کرده که جریان ما یعنی جریان اصلاح طلب، حضور فعالی در انتخابات دارد.

او افزود: حتی اخیرا هم در جمع جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کردند در حال بررسی شرایط برای کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند. 

این فعال رسانه ای تصریح کرد: جای تعجب است یک عضو نهاد اجماع ساز که قاعدتا باید اشراف کاملی به شرح وظایف این نهاد داشته باشد اظهارنظر کند که عارف بدون هماهنگی با نهاد اجماع ساز اعلام کاندیداتوری کرده است.

خامسیان با بیان اینکه پیش فرض اولیه غلط است، خاطرنشان کرد: فعلا تا این لحظه عارف اعلام کاندیداتوری نکرده است اما مگر قرار است که یک نفر بگوید اجازه آقا می‌شود من کاندیدا شوم، آقای نهاد اجماع ساز اجازه دارم کاندیدا شوم؟ نهاد اجماع ساز که در مقام موافقت یا عدم موافقت با کاندیداتوری افراد نیست نهاد اجماع ساز همان کارکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را دارد. مگر در انتخابات های گذشته که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان فعال بود، کاندیداها از این شورا برای اعلام کاندیداتوری اجازه می گرفتند. نهاد اجماع ساز این بستر را برای همه فراهم می کند که همه افراد اولا کاندیدا شوند بعد بین کاندیداهایی که گرایش اصلاح طلب دارند آن موقع اعلام برنامه می کنند و با ساز و کاری که قاعدتا تبیین می کنند یک نفر را به عنوان کاندیدا نهاد اجماع ساز معرفی می کنند. پس نهاد اجماع ساز مانعی برای کاندیداتوری افراد نیست بلکه قاعدتا باید تسهیل گر باشد.

این فعال رسانه ای اضافه کرد:  تصورم این است که برخی از رسانه ها که نمی خواهم گرایش سیاسی آنها را بگویم و برخی از چهره های سیاسی به طُرق مختلف یک هراسی از احتمال  کاندیداتوری عارف در انتخابات ریاست جمهوری دارند و برای همین به جعل خبر و نظرسنجی روی آوردند. برخی رسانه ها در مصاحبه با برخی از فعالان سیاسی به طور مضحکی القائاتی را به فرد مصاحبه شونده برای تخریب عارف انجام می دهند و متاسفانه این روند از چند سال گذشته و از مجلس دهم آغاز شد و یک نوع عملیات روانی سنگینی در حال شکل گیری است که عارف در انتخابات حضور پیدا نکند. 

او ادامه داد: این افراد می دانند اگر عارف در انتخابات حضور پیدا کند نسبت به همه افرادی که در حال حاضر به عنوان کاندیدا احتمالی در رسانه ها مطرح هستند از حیث سوابق اجرایی، مدیریتی و عملکردی یک سر و گردن بالاتر از دیگر عزیزانی است که نامشان به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح است. هیچ یک از این دوستان به اندازه عارف سابقه اجرایی و مدیریتی در سطح کلان و خرد و میانی در سطوح مدیریتی مختلف در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارند. تصورم این است که انتخابات ریاست جمهوری باید محلی برای محک زدن کارآمدی و عملکرد گذشته افراد از حیث سوابق اجرایی و مدیریتی باشد.

خامسیان تصریح کرد: یک فردی که صرفا در نهاد نظامی و نماینده مجلس بوده، نمی‌تواند خود را در مقام ریاست جمهوری ببیند، چون به هرحال رئیس جمهور نفر دوم کشور هست و یک سوابق اجرایی و مدیریتی محکمی باید عقبه او باشد. همه افرادی که وجود دارند از دوستان ما هم هستند اما از حیث اجرایی و سوابق مدیریتی در سطوح مختلف نظام، عارف یک سر و گردن از همه آنها بالاتر است به همین دلیل من احساس می کنم برخی جریان ها از احتمال حضور عارف به هراس افتادند و یک عملیات روانی سنگینی را آغاز کردند. البته مشی، مرام و منش عارف به گونه ای است که اصولا توجه ای به خیلی از این مسائلی که ایجاد می کنند، ندارد؛ او بر اساس خرد جمعی و آن چیزی که فکر می کند صلاح کشور است عمل می کند. دوستانی که تلاش دارند با عملیات روانی عارف را در تصمیمی که می خواهد بگیرد که به زعم این دوستان احتمالا حضور در انتخابات است بدانند به هیچ وجه این ترفندها و عملیات روانی، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

او متذکر شد: توصیه هم کردیم که دوستان اصلاح طلب وارد فضاسازی هایی که بعضی جریان ها ایجاد می کنند نشوند و بدانند که وحدت و همگرایی بین جریان اصلاح طلب می تواند منجر به موفقیت در 1400 شود وگرنه بخاطر مسائل شخصی بخواهند خدای ناکرده اصطکاک ایجاد کنند دودش به چشم همه جریان اصلاح طلب خواهد رفت و اتفاقا تجربه عارف و منش او حول محور همگرایی است نه تفرقه. او سه دوره  ریاست شورای عالی سیاست گذاری را به عهده داشت که این شورا نقش ارزنده ای در انسجام بخشی جریان اصلاح طلب داشت و به هیچ وجه چه از حیث صحبت و چه از حیث رفتار و عملکردی این طور نیست که خدای ناکرده، بحث تفرقه باشد و برعکس در جهت همگرایی و انسجام جریان اصلاح طلب است. عارف در بین صحبت های خود، بارها این را تاکید کرده و حتی هشدار داده به افرادی که بخواهند خدای ناکرده با برخی از صحبت ها این وحدت و انسجام را خدشه دار کنند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز