وزیر کشور:

استان قم در شرایط مطلوبی از لحاظ بیماری به سر می‌برد/ در واکسیناسیون در سطح جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۱۸:۵۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۶
استان قم در شرایط مطلوبی از لحاظ بیماری به سر می‌برد/ در واکسیناسیون در سطح جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم
وزیر کشور وضعیت تجهیزات و بیمارستان های کشور در مبارزه با بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و بر لزوم مدیریت ابعاد روحی روانی و آرامش ملت با شاخص های تاثیر گذار بر آن از جمله روحانیون و آیات عظام و کادر درمان تاکید کرد و گفت: حضور پر رنگ آیات عظام،روحانیون و پیگیری های شخص مقام معظم رهبری در حمایت از قرارگاه و لایه های اجرایی مدیریت بیماری کرونا که از روز اول جلودار این موضوع بودند مایه دلگرمی و اطمینان خاطر ملت است.

به گزارش برنا، به نقل از وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور که صبح امروز به شهر مقدس قم سفر کرد، پس از زیارت مضجع شریف و منور حضرت فاطمه معصومه سلام ا... عربها در دیدار با  تولیت حرم مطهر،  ضمن تشکر و قدردانی از همکاری های ایشان در موضوع مقابله با کرونا وضعیت استان قم را در این زمینه، مدیریت شده و روند بیماری را رو به کاهش ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه استان قم در شرایط مطلوبی از لحاظ بیماری به سر می برد، مردم خوب مراعات می کنند. استفاده از ماسک تقریبا عمومی شده و در خصوص رعایت فاصله گذاری های اجتماعی هم روند مطلوبی را مشاهده می کنیم .

وزیر کشور گفت: با توجه به گذشت بیش از یک سال از شیوع این  بیماری، عرصه های مختلف مرتبط با تأمین معاش، رزق و روزی و حتی بسیاری از عرصه های فرهنگی از جمله؛  زیارت، مناسک و سایر مناسبات فرهنگی و رفتاری، تغییر کرده است وطی سفرهایی که به شهرهای مختلف داشتیم، خوشبختانه در اماکن مذهبی از جمله در  مشهد مقدس نیز شاهد رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی بودم.

وی بهبود روند بیماری و سایر اقدامات پیشگیرانه را از دغدغه های  شخص رئیس محترم  جمهور  دانست و با اشاره به پیگیری های مستقیم ایشان به صورت همه جانبه ابراز امیدواری کرد: با تمامی تلاش های صورت گرفته در دولت و همکاری های مردم در رعایت پروتکل ها شاهد روند نزولی بیماری باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به محدودیت های پیش رو در اکثر کشور ها در خصوص نحوه تهیه و توزیع واکسن نیز گفت: در حال حاضر  در مجموع۲۰۰ کشور روند واکسیناسیون عمومی را در تعدادی محدود آغاز کرده اند، بالتبع کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و علی رغم محدودیت هایی که در تهیه و توزیع واکسن وجود دارد در حال حاضر در سطح جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.

وزیر کشور با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در ایجاد قرارگاه عملیاتی بیماری کرونا با مسئولیت وزارت کشور، نقش قرارگاه را در کنترل و یکپارچه سازی اجرای سیاست های مدیریت کرونا و کاهش قابل توجه مرگ و میر، واجد اهمیت دانست.

وی وضعیت تجهیزات و بیمارستان ها در روند مبارزه با بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و بر لزوم مدیریت ابعاد روحی روانی و آرامش ملت با شاخص های تاثیر گذار بر آن از جمله  روحانیون و آیات عظام و کادر درمان تاکید کرد و گفت: حضور پر رنگ آیات عظام، روحانیون، آگاهی بخشی های عمومی و پیگیری های شخص مقام معظم رهبری در حمایت از قرارگاه و لایه های اجرایی مدیریت بیماری کرونا که از روز اول جلودار این موضوع بودند، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر ملت  است.

دکتر رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به دسیسه های دشمنان انقلاب اسلامی برای شکست جمهوری اسلامی  و نقض قرارداد های منعقد شده با ایران در سطح بین الملل، به وحدت و انسجام ملت و دولت تاکید کرد و گفت: کشور ما در طول بیش از ۴ دهه گذشته، کشوری مقاوم بوده و همواره در برابر تمامی دسیسه های بیگانگان  سربلند بیرون آمده است.

وزیر کشور مقاومت مردم عزیز ایران در طول این بیش‌از ۴ دهه را شایسته تقدیر و تمجید برشمرد و ابراز امیدواری کرد، همچون گذشته با همراهی مردم شریف، ایران بر دشمنان و مستکبران  پیروز شود.

رحمانی فضلی وضعیت سیاست های تحمیلی نظام سلطه بین المللی را در ارتباط با معیشت و مشکلات پیش روی ملت و دولت در طول ۴۲ سال گذشته، ناعادلانه دانست و تاکید کرد: در  برهه فعلی نیز باید با وحدت، انسجام و همدلی تحت منویات مقام معظم رهبری دستاوردهای مقاومت ایران اسلامی حفظ شود.

وزیر کشور در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات بسیار مهم سال ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد: با آرامش، یکپارچگی و امنیت کامل، انتخاباتی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت سربلند و همیشه در صحنه برگزار کنیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(ص) نیز در پایان ضمن ابراز خرسندی از خدمت شایسته دکتر رحمانی فضلی به عنوان رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: برای پیشگیری از اوج گیری مجدد شیوع  بیماری، با همکای تمام نهادها، تصمیمات و محدودیت های اتخاذ شده در ستاد کرونا و قرارگاه در سطح استانها با جدیت دنبال شود.

گفتنی است وزیر کشور صبح امروز پس از ورود به شهر مقدس قم، وارد بارگاه نورانی و حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها شد و پس از زیارت این آستان مقدس،  با آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر دیدار کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز