سخنگوی دولت:

نهال‌های مهربانی و مسئولیت‌پذیری در تهران کاشته شود/ ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت‌داری گسترده هستیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۱۰۲۷
نهال‌های مهربانی و مسئولیت‌پذیری در تهران کاشته شود/ ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت‌داری گسترده هستیم
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه تهران نیازمند باغبانی و درخت‌داری گسترده است، گفت: جامعه امروز باید باغبان هم باشد و نهال‌های مهربانی، مسئولیت‌پذیری و در کنار یکدیگر بودن در پایتخت کاشته شود.

به گزارش برنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران،  علی ربیعی امروز در آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) با اشاره به هفته درختکاری اظهارداشت: درخت نماد زیست و آبادانی است، ما نیازمند یک باغبانی و ‌درخت‌داری گسترده هستیم.

او گفت: چرا نمی‌گویم باغداری؟ مفهوم باغداری یعنی کسب و کار اما بطن باغبانی به نوعی نگهدای و نگهبانی است. جامعه امروز باید باغبان یکدیگر باشد، شهروندان تهرانی باید به نوعی زیست اجتماعی-مهربانی را کنار یکدیگر داشته باشند.

ربیعی با بیان اینکه امروز به همت شهردار تهران فاز چهارم طرح ساماندهی درختان خیابان ولیعصر اجرا می‌شود، افزود: همه تهرانی‌ها در خیابان ولیعصر(عج) خاطرات فراوانی دارند، باید نهال‌های مهربانی، مسئولیت پذیری و در کنار یکدیگر بودن در شهر تهران کاشته شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: تهران باید زیست‌پذیر باشد و بخشی از این زیست به محیط زیست یعنی کاشت درخت برمی‌گردد. مهم‌تر از این زیست، زیستی است که در کنار سختی‌ها و مشکلات، شهروندان و مسئولان باید کنار هم داشته باشند.

ربیعی تأکید کرد: مدیریت پیروز حناچی به شهر تهران سرسبزی اعطا کرده است و اعتقاد دارم که ایشان به آرامی درحال پیشبرد اهداف به دور از نگاه به هیچ چیز دیگری جز تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه مراسم اظهارداشت: مدیریت شهری دوره پنجم برخلاف همه مشکلات، محدودیت‌های جدی مالی و بدهی‌های انباشته به ارث رسیده، تلاش کرد که استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان ببرد.

محمد سالاری با بیان اینکه در همین راستا برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است، افزود: مصوبه برج-باغ در تهران لغو شد و این اقدام به معنی حفظ و صیانت از باقی مانده باغات تهران است.

او با اشاره به تملک حدود ۲۰ باغ مهم در مناطق فرسوده و غیربرخوردار شهر تهران گفت: طرح موضعی صیانت، حفاظت و ساماندهی از مهمترین باغات شهر تهران یعنی کن، فرحزاد و سوهانک اجرا شد.

سالاری بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، حفظ و صیانت از یکهزار و ۷۰۰ هکتار باغات کن و ۲۱۱ هزار هکتار باغات فرحزاد در یک فرآیند کارشناسی مصوب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) برای ثبت ملی و جهانی این خیابان با هویت، نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

آیین بهره‌برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) روز جمعه با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، پیروز حناچی شهردار تهران، علی محمد مختاری ‫مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، محمد سالاری و شهربانو امانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز