یک مقام آمریکایی:

توانایی انصارالله واقعیت انکار ناشدنی است

۱۳۹۹/۱۲/۲۲ - ۱۹:۴۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۱۱۸۰
توانایی انصارالله واقعیت انکار ناشدنی است
نماینده ویژه آمریکا در امور یمن بر نقش انصارالله یمن تاکید کرد و گفت توانایی آنها واقعیت انکارناشدنی است

به گزارش برنا، تیموثی لندرکینگ روز جمعه در نشست اندیشکده شورای آتلانتیک که با موضوع یمن برگزار شده بود به این واقعیت اعتراف کرد و افزود: هیچ گاه نگفته‌ایم که حوثی‌ها نقشی در یمن ندارند. آنها یک بازیگر قابل ملاحظه هستند و یک نیروی نظامی قابل توجه دارند.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت در یمن است و فکر نمی‌کنم با انکار این واقعیت بتوان اقدامی انجام داد.

این مقام آمریکایی که به تازگی از سفر دو هفته‌ای به منطقه خاورمیانه بازگشته است، از ارائه یک برنامه آتش‌بس سراسری در یمن خبر داد و اظهار کرد: منتظر پاسخ آنها(انصارالله) به پیشنهادی هستیم که روی میز است.

لندرکینگ تصریح کرد: تنها در سایه این آتش‌بس است که به سرعت به وضعیت انسانی آنجا رسیدگی شود اما به نظر می رسد که اولویت این گروه در حال حاضر، تصرف مارب است.

وی گفت‌وگو با طرف‌های درگیری را دلیل حضور خود در منطقه خواند و گفت: وقتی که حوثی‌ها آماده گفت‌وگو باشند به سرعت بازخواهم گشت.

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن با اشاره به رویکرد دولت بایدن برای پایان دادن به جنگ یمن و از سرگیری ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور که به خاطر حمایت چند ساله آمریکا از تجاوزات رژیم سعودی در معرض بزرگترین قحطی قرن قرار گرفته است، یادآورد شد آمریکا شناسایی انصارالله به عنوان گروه تروریستی خارجی را برداشت چرا که آثار بشردوستانه منفی را یافتیم.

لیندرکنیگ همچنین ارسال آزادانه سوخت و غذا به مردم یمن را حیاتی دانست و افزود: رسیدگی به وضعیت انسانی یمن، تنها ارسال کمک نیست بلکه یاری فنی به بانک مرکزی این کشور برای احیای اقتصاد ضرورت دارد.

وی با این حال راه حل سیاسی را برای پایان دادن به درگیری را دارای اهمیت نخست خواند و ادامه داد: با وجود جنگ، نمی‌توان به طور کامل کمک‌های مورد نیاز انسانی را ارائه داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن درباره محاصره این کشور از سوی عربستان سعودی و ایجاد مشکل برای ارسال سوخت و مواد غذایی به مردم هم گفت: به دنبال راهی برای ارسال سوخت هستیم. سوخت تنها برای استفاده وسایل نقلیه نیست بلکه مصرف خانگی، بیمارستانی و موسساتی هم دارد.

لندرکینگ با اشاره به حملات یمن به سعودی مدعی شد: سران سعودی آماده توجه به این درگیری هستند و از تلاش‌های من به طور کامل حمایت کردند؛ من منتظر پاسخ مشابه از طرف دیگر هستم.

 

نظر شما