بورل خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۰:۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۱۲۳۲
بورل خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با "احمد بن مبارک" وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن نسبت به تشدید درگیری‌ها به ویژه در استان مأرب ابراز نگرانی کرد و خواستار بررسی راه‌ها با کمک فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای برقراری آتش بس فوری درکشور شد.

به گزارش برنا؛ به نقل  از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، جوسپ بورل تصریح کرد که اتحادیه اروپا از تمام طرف‌های درگیر می‌خواهد تا بدون فوت وقت به فعالیت‌های خصمانه پایان داده و مذاکرات سیاسی فراگیر را با تاکید بر اهمیت زنان در روند صلح آغاز کنند.

وی همچنین افزود که اتحادیه اروپا تمام حملات علیه غیر نظامیان را محکوم می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تسهیل دسترسی کامل اقدام های  بشردوستانه در سراسر یمن تاکید و تصریح کرد که این امر برای پیشگیری از قحطی و پرداختن به سطح بالای سوء تغذیه در کشور ضروری است.

بورل در این تماس تلفنی تلاش های اتحادیه اروپا در زمینه بهبود تحولات بشردوستانه، سیاسی و اقتصادی یمن را مورد اشاره قرار داد.   

 نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی پنجشنبه گذشته به دستاورد جدید نظامی در نبردهایشان علیه نیروهای ائتلاف متجاوز در جبهه "جبل مراد " در جنوب غرب استان مأرب دست یافتند.

منابع محلی در استان مأرب شب گذشته در گفت وگو با پایگاه خبری "مطبوعات یمن" یادآورشدند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند با تامین امنیت مناطق جدید در جبهه "جبل مراد" حلقه محاصره را بر نیروهای ائتلاف متجاوز در جنوب غرب استان مأرب تنگ تر کنند.

این در حالی است که خبرهایی دال بر فروپاشی گسترده صفوف نیروهای ائتلاف متجاوز به گوش می رسد.

در همین راستا نیروهای یمنی یکشنبه گذشته در ادامه پیروزی های اخیر در مارب، چند منطقه استراتژیک و سوق الجیشی را در شمال غرب مارب آزاد کرده و توانستند بلندی های استراتژیک «حمه ذیاب» را به کنترل خود درآورند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز دولت سابق آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز