چهره‌های خبرساز حوزه سیاسی در سال ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۳:۵۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۱
چهره‌های خبرساز حوزه سیاسی در سال ۹۹
حوزه سیاسی در سال 1399، سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و دارای حواشی فراوانی بود، به همین مناسبت در ادامه به بررسی 6 چهره حاشیه ساز این سال خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا، سیاست‌ مداران به دلایل مختلف کوچک یا بزرگ می‌توانند بر سر زبان‌ها بیافتند و مورد قضاوت مردم قرار گیرند. میان چهره‌های خبرساز حوزه سیاسی یکی از وجوه مشترک آنها انتقاد و اعتراض بوده که هر یک به سبک و سیاق خود آن را مطرح کردند.

در این گزارش از 6 چهره سیاسی نام برده‌ایم که هرکدام به‌ واسطه اظهارات و اقدامات خود خبرساز شده اند.

محمود احمدی نژاد

چندی است احمدی نژاد به هوای رسیدن به پاستور، هوس سفرهای استانی کرده و هر از چندگاهی اظهارات جنجالی‌اش نُقل محافل رسانه‌ای شده است.

این روزها شاید احمدی نژاد تبدیل به تندیسی از اقدامات تعجب برانگیز در جامعه شده باشد که ناخودآگاه باعث شده تا هر فرد عاقلی انگشت حیرت گرفته و با تعجب به او و اقداماتش خیره شود. برای مثال مردادماه امسال بود که خبری عجیب و غریب تیتر ابتدایی رسانه ها شد مبنی بر اینکه محمود احمدی نژاد، رئیس دولت نهم و دهم به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نامه نوشته و این نامه را با عبارت «عالیجناب محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد محترم عربستان سعودی» آغاز کرده است.

اما هنوز چندی از این ماجرا نگذشته بود که محمود احمدی نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری« US IRAN TV» در خصوص روابط ایران و آمریکا گفت: از ترامپ انتظار می رود روابط بین دو کشور را بهتر کند تا این دو کشور بتوانند در همه زمینه ها با هم همکاری کنند و پیشتاز باشند این اتفاقات با مشارکت همگان امکان پذیر است.

در ادامه اقدامات عجیب احمدی نژاد نه تنها تمام نشد؛ بلکه با شدت بیشتری ادامه یافت، مثلا او این بار در یک اقدام بی سابقه دیگر آنجلینا جولی بازیگر هالیوودی را خطاب قرار داد و در توئیتی نوشت: با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم؛ تبعیض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مدیریت فعلی است که بر قدرت طلبی و سلطه جویی استوار است، جامعه انسانی نیازمند احترام، صحبت، همکاری و صداقت است؛ برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهیم کرد.

او همچنین گفته بود؛ «متاسفانه مقاماتی بودند که دارویی را از سوی بهداشت جهانی روی مردم امتحان می‌کردند و پول می‌گرفتند» این ادعایی بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم در گفت و گویی با وب سایت دولت بهار که پایگاه اطلاع رسانی احمدی‌نژاد محسوب می‌شود مطرح کرد. این اظهارات هم واکنش های زیادی را به همراه داشت.

او اخیرا در پاسخ به سوالی درباره تهدیدش به ترور گفت: ستاد درست می کنند، برنامه تبلیغی درست می کنند برای تخریب دیگران. خوشبختانه سهم من خیلی زیاد است، از زمین و زمان می زنند! چه خبر است؟ چه شده است؟

اینها تنها بخشی از اظهارات احمدی نژاد در سال 99 است.

محسن رضایی

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نه صرفا در حوزه پرونده هسته‌ای و برجام و مذاکره با آمریکا بلکه حتی در حوزه روابط منطقه‌ای هم اظهاراتی داشته است.

رضایی در مصاحبه ای با برنا گفته بود "نظامی‌ها امیرکبیر زمان هستند" در ادامه هم تاکید کرده بود  "کاندیدای نظامی دست دزدها ‌را قطع می‌کند" که همین اظهارنظرها با واکنش های مختلفی در سطح جامعه و رسانه ها به پا کرد

اخیرا محسن رضایی در گفت‌وگویی که با فایننشال تایمز داشته، گفته است ما از ملت‌های منطقه که با تجاوز روبه‌رو هستند، دفاع خواهیم کرد به شرطی که از ما بخواهند به آنها کمک کنیم. ما برقراری صلح و امنیت در منطقه را از وظایف خود می‌دانیم. هرچه منطقه ناامن باشد، خسارات وارده به تجارت ما نیز بیشتر خواهد بود. این کمک‌ها در چارچوب منافع ملی ایران خواهد بود. وی گفته است: از این به بعد، هر یک ریال که به هرکسی بدهیم، یک ریال را ادعا خواهیم کرد، زیرا اقتصاد برای ما بسیار مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به امنیت عراق و سوریه کمک کنیم و سپس ببینیم که سایر کشور‌ها از مزایای اقتصادی بهره‌مند می‌شوند.

محسن رضایی بخش دیگری از سخنانش را در همان مصاحبه با فایننشال‌تایمز در توییتی تکذیب کرده بود اما این بخش جدید گفته‌ا‌ش درباره سوریه و عراق را هنوز تکذیب نکرده است.

محسن رضایی در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز که بعدا در یک توییت آن را پس گرفت، گفته بود: «ما از ملت‌های منطقه که با تجاوز روبه‌رو هستند، دفاع خواهیم کرد به شرطی که از ما بخواهند به آنها کمک کنیم. ما برقراری صلح و امنیت در منطقه را از وظایف خود می‌دانیم. هرچه منطقه ناامن باشد، خسارات وارده به تجارت ما نیز بیشتر خواهد بود. این کمک‌ها در چارچوب منافع ملی ایران خواهد بود».

او اخیرا با اشاره به تداوم دشمنی آمریکا علیه انقلاب با تحریم و فشار اقتصادی اظهار کرده بود: دیپلماسی ما در این زمینه باید تقویت شده و غنی سازی را به ۶۰ درصد برسانیم چون این مساله به برداشته شدن تحریم‌ها از سوی آمریکا می‌انجامد.

قاعدتا او نباید اظهاراتی کند که حاوی یا حامل بی‌اطلاعی یا اشتباهاتی فاحش باشد.

مجتبی ذوالنوری

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، که از دلواپسان است و خود را از قاطبه مردم می‌داند و در عین حال یَد طولانی در توهین به رئیس جمهور دارد، در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرده بود: استیضاح به قوت خودش باقی است، پرونده استیضاح دست بنده است، ۴۴ نفر امضا کرده اند که ۱۱ نفر امضایشان را پس گرفتند، ۳۳ امضا باقی است (با احتساب امضای خود ذوالنور) از دیگر نمایندگان خواهش می‌کنیم استیضاح را امضا کنند که این اوضاع نابسامان فعلی با استیضاح آقای رئیس جمهور سامان پیدا کند.

همچنین ذوالنوری در صفحه توئیتر خود گفت: جناب روحانی! اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.

او همچنین تلاش کرد که با اظهارات ضدونقیض استیضاح روحانی را کلید بزند که همچنان به در بسته خورده است.

علی اصغر عنابستانی

فیلم برخورد علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس، با پلیس راهور ناجا که از ورود خودروی او به خط ویژه جلوگیری کرده بود در سال 99 حاشیه ساز شد. این اتفاق در محدوده دروازه دولت رخ داده و نماینده مجلس پس از آنکه از ورودش به خط ویژه ممانعت شده بود، طبق گفته مامور راهور به او سیلی زد. این سرباز وظیفه بنام حامد اکبری مدت ها نقل قول محاف رسانه ای بود تا اینکه هفته جاری خبر انتقال او به خشکشویی ناجا در رسانه ها بازتاب زیادی داشت هر چند که این خبر توسط رئیس پلیس تهران، تکذیب شد. این اتفاقات در حالی رخ داده که هنوز به پرونده عنابستانی رسیدگی نشده است.

سید احمد علم الهدی

دیگر شنیدن سخنان متفاوت و عجیب از حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی تعجب‌برانگیز نیست. او در دیدار با مدیران هتل و مراکز اقامتی مشهد گفته بود که چندی‌ پیش در نزدیکی دفتر بنده در یکی از همین هتل‌ها تیم تروریستی خطرناکی را دستگیر کردند. او گفته بود: «نظام اسلامی دروازه زیارت امام رضا (ع) را برای زائران خارجی باز کرده که حتی بعضی از آنها نیز خرابکار هستند.»

همچنین علم‌الهدی همیشه اظهارنظرهایش در زمینه حجاب، کنسرت و شادی خبرساز و بحث‌برانگیز است. او علنی گفته بود اجازه برگزاری کنسرت در مشهد را نمی‌دهد.

او در جدیدترین اظهارات خود بیان کرده بود: متاسفانه با تأثیر فرهنگ غرب زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند، در لایه اول زندگی که صمیمیت بین زن و شوهر حاکم است، اگر همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنند مانعی ندارد، اما در لایه دوم که لایه ظاهری زندگی است، باید حرمت زن و شوهر حفظ شود.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل و تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تا ۲۷ مهر ماه ۴.۲ میلیارد دلار پول قطعی تحقق یافته به نهاده ها داده ایم. مرغ با احتساب همه گرانی ها می شود ۱.۵ دلار، یعنی باید کیلویی ۱۰ هزار تومان باشد چرا مرغ ۲۵ هزار تومانی دست مردم می دهیم؟

یکی از فعالان صنعت مرغ کشور با انتشار جدولی در خبرگزاری برنا این ادعای قالیباف را زیر سوال برد.

همچنین یک مرغدار جهرمی نامه ای به قالیباف نوشته و در آن نامه اعلام کرده که حاضر است مرغداری خود را در اختیار قالیباف قرار دهد تا او با تولید مرغ 9 هزار تومانی ادعا خود را ثابت کند.

در پی این اظهارات جنجال آفرین در سال 99، خبرگزاری برنا از مخاطبان خواست تا در این باره اظهارنظر کنند که هم اکنون این نظرسنجی در سایت موجود است و در ادامه نظر مخاطبان و نتیجه این نظرسنجی به اطلاع مخاطبان خبرگزاری برنا خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز