سوتی آمریکا در تحریم ایران!

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۰۱:۴۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۳۰۲۶
سوتی آمریکا در تحریم ایران!
یک شرکت اماراتی اعلام کرد که مالک نفتکشی است که آمریکا به زعم اینکه ایرانی است، آن را توقیف کرده است.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، این خبر مانند صاعقه ای بر سر آمریکا بود که می کوشد با تروریسم اقتصادی مانع صدور نفت ایران شود تا به اصطلاح مردم ایران دچار فقر شده و تهران مجبور به تسلیم شدن در برابر سلطه جویی واشنگتن شود.

شرکت بین المللی نفت و گاز فجیره که صاحب آن شیخ حمد بن محمد الشرقی حاکم امارت فجیره در امارات متحده عربی است، به دادگاه کلمبیای آمریکا شکایت کرده که محموله این نفتکش دو میلیون بشکه نفت خام بوده که از عراق بارگیری شده است.

خبرگزاری بلومبرگ که این خبر را منتشر کرد، اقدام آمریکا را نشانه ناتوانی اش از رصد نفتکش‌های ایرانی دانست در حالیکه آمریکا ادعا کرده که با ناوگان دریایی و ماهواره های بسیار پیشرفته اش، تمام آبهای جهان را تحت سیطره دارد، اما همگان مشاهده کردند که نفتکشهای ایرانی با عبور از میان ناوگان آمریکا در کارائیب حتی خود را به ونزوئلا رساندند.

رسوایی دیگر آمریکا وقتی بود که روزنامه آمریکایی "فایننشال تایمز" افشا کرد که برایان هوک مسئول سابق پرونده ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، به اخلیش کومار ناخدای نفتکش "ادریان داریا 1" پیشنهاد کرده بود که حاضر است به وی میلیونها دلار رشوه بدهد به شرط آنکه محموله نفتی که متعلق به ایران بود را به جای ونزوئلا به کشوری انتقال دهد که آمریکا بتواند آن را توقیف کند.

به همین دلیل، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توئیتر ضمن تمسخر اقدام هوک، نوشت: آمریکا پس از شکست در دزدی دریایی، به تهدید روی آورده و می گوید: یا نفت ایران را به ما تحویل دهید و چند میلیون دلار پول دریافت کنید یا تحریم می شوید.

انتشار خبر سرقت دو میلیون بشکه نفت امارات توسط آمریکا و تبلیغات درباره جلوگیری از فروش نفت ایران برای تسلیم شدن تهران در برابر خواست واشنگتن جهت امضای توافق جدید هسته ای، انسان را به یاد داستان دون کیشوت می اندازد که خود را در توهم پیروز می دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز