روسیه به توییتر اولتیماتوم داد

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۳:۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۳۹۴۹
روسیه به توییتر اولتیماتوم داد
سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه به توییتر یک ماه مهلت داد تا اطلاعات ممنوعه در روسیه را از این شبکه حذف کند.

به گزارش برنا، وادیم سوبوتین معاون سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه روز چهارشنبه گفت: ما یک ماه فرصت تعیین کردیم و شاهد واکنش توییتر در مورد مساله حذف اطلاعات ممنوعه هستیم. 

وی افزود: پس از آن باتوجه به اقدامات این شبکه اجتماعی، در مورد آن تصمیم گرفته خواهد شد.

سوبوتین گفت: اگر این شبکه اجتماعی (توییتر) به خواسته سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه و قوانین این کشور عمل نکند، این سازمان مساله مسدود شدن (فیلترینگ) توییتر در روسیه را بررسی خواهد کرد.  

 روسیه از روز دهم مارس جاری سرعت توییتر را در این کشور کند کرد. 

بر اساس گزارش سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی (روسکماندزور)  (Roskomnadzor) تصمیم برای کندی اولیه شبکه اجتماعی توییتر به این خاطر اعمال شده است که این شبکه اجتماعی از سال ۲۰۱۷ تاکنون سه هزار و ۱۶۸ ماده با اطلاعات ممنوع  از جمله تماس های خودکشی خردسالان، پورنوگرافی کودکان و استفاده از مواد مخدر را حذف نکرده است.

این نهاد ناظر روسی، توییتر را به عدم حذف محتوایی غیر قانونی متهم کرده است که مسبب ایجاد انگیزه خودکشی در خردسالان، پورنوگرافی کودکان و اطلاعات مربوط به استفاده از داروهای ممنوعه می شود. روسکماندزور افزود که اطلاعات منتشر شده از سوی توییتر مطابق قانون به فهرست تهدیدات "در مورد اطلاعات، فناوری های اطلاعاتی و حفاظت از اطلاعات" اضافه شده است.

گفته می شود این اقدامات "برای محافظت از شهروندان روسیه و مجبور کردن سرویس اینترنت برای انطباق با قوانین فدراسیون روسیه" علیه توییتر    انجام شد.

این نهاد دیده بان خاطرنشان کرد: اگر توییتر "به نادیده گرفتن الزامات قانونی" ادامه دهد، ممکن است در روسیه مسدود شود.

 

نظر شما