پیام وزیر کشور بمناسبت روز پاسدار و روز جانباز

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۰:۳۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۴۲۹۹
پیام وزیر کشور بمناسبت روز پاسدار و روز جانباز
وزیر کشور گفت: میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هنگامه یادآوری حقیقت پاسداری از انسانیت است و میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) جلوه زیبای پاسداری از صراط مستقیم الهی است.

به گزارش برنا، متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شکوفایی تمدن نوین اسلامی در گرو پاسداری از مبانی نظری و سیره های عملی اسلام است. میلاد حضرت امام حسین(ع) از آن جهت روز پاسدار نامگذاری شده است که آن خورشید مشعشع گیتی گستر، به معنای تمام و کامل مظهر پاسداری از نور مطلق الهی بود. حضرت سیدالشهدا با خون خود شجره محصور در تعدی و تحریف دنیامداران را از قید دشمنان وحدانیت نجات داد و سفینه نجاتی شد تا فرهنگ پاسداری از دستاوردهای عظیم الهی در کهکشان فطرت بشری احیا وماندگار شود و از این رو دامنه وسیع پاسداری از مرزهای متنوع و متعدد تمدن اسلامی را نمی توان محدود به به امور نظامی دانست. امام حسین(ع) به عنوان یک انسان کامل و اسوه جاوید، الگوی پاسداری صدیق در صیانت از کرامت انسانی می باشد پاسدارانی که بنا به وعده الهی در زمره مجاهدین فی سبیل الله هستند، مجاهدین راست قامتی که کربلا را اعتلایی در تاریخ و عاشورا را تقربی در ایام بخشیدند. میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هنگامه یادآوری حقیقت پاسداری از انسانیت است و میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع) جلوه زیبای پاسداری از صراط مستقیم الهی است که نشانگر آن ولایت مطلقه حسینی می باشد و تولد فرخنده حضرت امام زین العابدین(ع) طلیعه وصال به کمال مطلق الهی در پاسداری از رابطه لطیف انسان با معبود یکتایش است. در حقیقت پاسداران حریم بی همتای انسانیت همان مومنانی هستند که إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ

اعیاد مبارکه شعبانیه و میلاد گوهربار سه کوکب پرفروغ ابدیت و روزهای پاسدار و جانباز را به همه پاسداران و مرزداران حریم آزادگی و انسانیت در عرصه های مختلف فرهنگی، اعتقادی، سازندگی، نظامی و ... تبریک عرض می نمایم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

نظر شما