توضیحات روابط عمومی استانداری بوشهر در مورد ادعا دستگیری یک خبرنگار

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۱۸:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۵۴۷۹۹
توضیحات روابط عمومی استانداری بوشهر در مورد ادعا دستگیری یک خبرنگار
روابط عمومی استانداری بوشهر در مورد ادعای کذب دستگیری یک خبرنگار با شکایت استانداری توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش برنا، نظر به اینکه در پی اجرای حکم محکومیت قطعی فردی به نام امیر دهباشی، خبر کذبی مبنی بر شکایت استانداری از یک خبرنگار منتشر شده است، برای تنویر افکار عمومی، نکات ذیل اعلام می شود:

۱-  فردی که برای اجرای حکم قطعی محکومیت پس از طی مراحل مختلف رسیدگی قضائی ، دستگیر شده و به دروغ به عنوان خبرنگار معرفی شده، صاحب یا فعال در هیچ نشریه و رسانه دارای مجوزی نیست.

۲-   نامبرده خبرنگار هیچ رسانه ای نبوده و فاقد هرگونه مجوز و حتی شرایط حداقلی مورد نیاز  در این عرصه است.

۳_ حکم محکومیتی که پس از طی فرایند رسیدگی، در چارچوب موازین قانونی صادر شده است، مطلقا مربوط به مطالبه گری، نقد و فعالیت رسانه ای نیست.

۴- نامبرده، مکررا از فضای مجازی برای  توهین، تهمت و افترا بهره گرفته و علی‌رغم صبر و تحمل چندین ماهه و تذکر به نامبرده برای پرهیز از توهین و افترا به مسوولان استان، بر انجام اقدامات ضد رسانه ای، غیر اخلاقی و تضییع حقوق افراد مختلف اصرار و ابرام ورزیده است.

۵- جامعه رسانه ای استان، با شناخت از افراد و ابعاد موضوع، در جریان است که حکم صادره، به معنای برخورد با منتقد و انسداد باب نقد و انتقاد و مخالفت با بیان مشکلات توسط رسانه ها و افراد مختلف نیست، بلکه نتیجه ایراد اتهامات دروغین پی در پی به افراد مختلف است که به طور کلی با فرهنگ اصحاب رسانه و رسالت نقادی در تضاد است.

در پایان خاطر نشان می‌شود؛ استانداری بوشهر همواره سپاسگزار تلاش و مساعی اصحاب رسانه بوده و در سالیان اخیر، همواره از طرح دغدغه ها و انتقادات حمایت کرده است و در طول هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید، از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و حتی در مواردی که حق شکایت برای دستگاه های اجرایی محفوظ بوده است هم از این حق مسلم چشم پوشی کرده و توصیه به تحمل نموده است و مستمرا از اهتمام دولت خدمتگزار به بسط و توسعه آزادی های رسانه ای حمایت کرده و می کند.

جامعه رسانه‌ای استان، همواره با انتقادات سازنده، زبان گویای مردم هستند و مسئولان استان نیز با دقت نسبت به انتقادات سازنده و موثر، استقبال کرده و اعتقاد داریم که با وجود رسانه‌‌های باکیفیت و خبرنگاران با وجدان، استان بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز