افزایش تنش بین آمریکا و روسیه/ سفیر روسیه، واشنگتن را ترک کرد

۱۴۰۰/۰۱/۰۱ - ۰۶:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۵۱۰۵
افزایش تنش بین آمریکا و روسیه/ سفیر روسیه، واشنگتن را ترک کرد
وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارت رئیس جمهور آمریکا علیه همتای روس خود، سفیر روسیه در واشنگتن را فراخواند.

به گزارش برنا، رسانه‌‌های روسیه شنبه شب گزارش دادند که سفیر این کشور در آمریکا در اعتراض به اظهارات رئیس جمهور این کشور علیه همتای روس خود راهی مسکو شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که «آناتولی آنتونف»، سفیر روسیه در واشنگتن به منظور مشورت در این باره به مسکو فراخوانده شده و سفیر ساعتی پیش سفارت را به مقصد مسکو ترک کرده است.

پس از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای ولادیمیر پوتین'>ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه را «قاتل» توصیف کرد، مسکو سفیرش در واشنگتن را به منظور «بررسی روابط آتی با واشنگتن» فرا خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» با اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه، گفت پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود «شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟» اینطور پاسخ داد: «فکر می‌کنم.»

ادعاهای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه از طریق نائبانش یک عملیات موفق را برای نفوذ به حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ» هدایت کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های همتای آمریکایی خود، با بیان اینکه قاتل، دیگران را قاتل می‌خواند؛ گفت آمریکایی‌ها فکر می‌کنند روس‌ها شبیه آنها هستند ولی ما ژن متفاوتی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز