رایزنی آنکارا و کابل در خصوص روند صلح افغانستان

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۱:۳۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۵۳۸۵
رایزنی آنکارا و کابل در خصوص روند صلح افغانستان
آنکارا و کابل در خصوص روند صلح افغانستان که محور گفت و گوی بسیاری از رهبران و سران کشورهای منطقه و حتی اروپایی بویژه در ماه‌های اخیر با طرف افغان بود، با یکدیگر گفت و گو و رایزنی کردند.

به گزارش برنا، روز دوشنبه شبکه «تی.آر.تی» ترکیه، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به صورت تلفنی با «محمد حنیف اتمر» همتای افغان خود گفت‌وگو کرد.

چاووش‌اوغلو و اتمر در این تماس در مورد روند صلح در افغانستان بحث و رایزنی کردند.

چاووش اوغلو همچنین عید باستانی نوروز را به اتمر تبریک گفت.

پیش از این، وزیر امور خارجه پاکستان یک روز پس از برگزاری نشست صلح افغانستان به میزبانی روسیه، در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود ضمن بررسی آخرین تحولات پیرامون صلح این کشور، افزود: اسلام‌آباد از هیچ تلاشی برای تداوم تسهیل زمینه حل و فصل سیاسی بحران افغانستان دریغ نخواهد کرد.

نشست یک‌ روزه صلح افغانستان ۲۹ اسفند ۹۹ با حضور هیاتی متشکل از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان، نمایندگانی از گروه طالبان و کشورهای آمریکا، پاکستان، چین، روسیه و قطر در مسکو برگزار شد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

موضوع اصلی رایزنی‌های نشست مسکو بررسی  نتایج مذاکرات بین افغانی در دوحه بود که تقریباً یک سال است در جریان است‌، اما هنوز هیچ نتیجه قابل توجهی نداشته است.

دیدار هیات های مذاکره کننده افغانستان و طالبان پشت درهای بسته انجام شد.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز