از تعلیق حساب کاربری حسام‌الدین آشنا تا توقیف دو فروند کشتی صید صنعتی ترال

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۰۵:۴۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۵۵۰۶
از تعلیق حساب کاربری حسام‌الدین آشنا تا توقیف دو فروند کشتی صید صنعتی ترال
سال 99 با همه فرازونشیب های فروان پایان یافت که تنها بخشی از این اتفاقات را مرور می کنیم.

به گزارش برنا، اخبار مهم در خرداد ماه سال 99 به شرح زیر است:

اول خرداد:

اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی هفته گذشته و با پیگیریهای وزارت امور خارجه و تلاش نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران درکشورهای قبرس، اوکراین و تاجیکستان و اخذ مجوزهای لازم ۶۰۰ مسافر ایرانی توانستند به میهن بازگردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید "حمله معتقدان به «راه حل نهایی از طریق اتاق‌های گاز» به کسانی که به «همه پرسی» باور دارند چندش آور است."

2 خرداد:

رئیس جمهور تسریع در واگذاری سهام شرکت های دولتی و امکان حضور همه مردم در این عرصه را اطمینان بخش و مایه خرسندی دانست و بر ضرورت تلاش مسوولان اقتصادی کشور در راستای توسعه این فعالیت ها تاکید کرد.

3 خرداد:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند در یک منطقه در بین سوریه و عراق، از حوالی پایگاه عین الاسد تا مرز سوریه، داعشیان را آموزش هند و سازمان دهی می‌کنند و در سوریه و در عراق از این‌ها برای کارهای تروریستی استفاده می‌کنند.

۱۲۰ نفر دیگر از ایرانیان مقیم باکو که به دلیل مسدود بودن مرزها به خاطر مقابله با کرونا امکان بازگشت به ایران نداشتند به کشورمان بازگشتند.

4خرداد:

رئیس جمهور ضرورت همکاری و تلاش مدیران اجرایی و بهداشتی استان خوزستان برای کنترل سریعتر تعداد ویروس کرونا در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: درصورت رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رشد شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم، اعمال دوباره محدودیت‌ها خسارت‌های اقتصادی زیادی برای خوزستان به همراه خواهد داشت

5 خرداد:

سفیر ایران در ونزوئلا گفت: ‌اقدام ‎آمریکا در عدم تعرض به ‎نفتکش‌های‎ایران نشان داد هنوز در لایه هایی از حاکمیت این کشور عقل، دوراندیشی و تدبیر زنده است.

6 خرداد:

رییس ستاد اجرایی فرمان امام در دستوری فوری از نیروهای جهادی این ستاد درخواست کرد تا با اعزام ۵ تانکر ۱۸هزار لیتری به صورت موقت مشکل آب آشامیدنی منطقه غیزانیه را رفع کنند.

مشاور ارشد وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به ورود نفت‌کش‌های ایرانی به دریای کارائیب برای صادرات فراوردهای نفتی ایران به ونزوئلا اظهار کرد: این واقعه با تاکید برعدم مشروعیت تحریم یک‌جانبه، بار دیگر پس از بحران کرونا، زنگ پایان نظام تک‌قطبی را به صدا درآورد.

7 خرداد:

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: ورود نفت‌کش ایران به آب‌های ونزوئلا و شکستن دو حلقه محاصره سنگین علیه ایران و ونزوئلا به‌رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا، حکایت از افول هژمونی آمریکا، عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی دارد، اقتداری که به پشتوانه رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع ایران به دست آمده است.

سفیر ایران در ونزوئلا، تاکید کرد: مطیع کردن دولت متجاوز و سرکش آمریکا نسبت به مسئولیت هایش در قبال قواعد و معاهدات بین المللی مهم ترین اثر راهبردی رسیدن ‎نفتکش ها به ‎ونزوئلا بشمار می رود.

8خرداد:

۴ پروژه‌ زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش دو هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان روز پنج‌شنبه با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

با شمارش آرای مربوط به انتخاب رئیس مجلس، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در اولین سال فعالیت دوره یازدهم شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس با اشاره به رفتن نفتکش های ایرانی به ونزوئلا گفت که دو کشور ایران و ونزوئلا به نیابت از تمام جهان به واشنگتن"نه"گفتند.

9خرداد:

حساب کاربری مشاور حسن روحانی در توئیتر پس از گذشت چندین ساعت از حالت تعلیق خارج شد.

حساب کاربری حسام‌الدین آشنا در شبکه اجتماعی توئیتر به حالت تعلیق درآمد.

10 خرداد:

رییس جمهور در گفت و گوی تلفنی جداگانه با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت بکار گیری تمام امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی در جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز برنامه ریزی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تاکید کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کرد: گزارش جامع و کاملی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده در خائیز در اسرع وقت آماده و برای رئیس‌جمهوری جهت اتخاذ تصمیمات لازم ارسال می‌شود.

11 خرداد:

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به گذشت صد روز از شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: میلیون‌ها شهروند ایرانی مسؤولانه، محدودیت‌ها را پذیرفتند؛ هزاران عضو نظام درمان، فداکارانه ایستادند و ستاد ملی به ریاست رییس‌جمهور و به نماد فرماندهی واحد، ظرفیت‌ها را سامان داد و میدان را راهبری کرد.

12خرداد:

پیرو دستورات موکد رئیس جمهور طی هفته گذشته برای حل سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر دوشنبه در جلسه ویژه‌ای با استاندار خوزستان روند اقدامات انجام شده در این زمینه را بررسی و گزارش مراحل انجام کار را دریافت کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی در دوره دهم مجلس با ارایه آماری از خسارات جانی و مالی حوادث آبان ۹۸ ،تعدا کشته های این حوادث را ۲۳۰ نفر اعلام کرد.

13 خرداد:

مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر خود را پیرامون آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور درباره اعطای یارانه به موالید جدید مشروط به وجود منابع منتشر کرد.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۴۰ نماینده مجلس در حمایت از جورج فلوید و حمایت معترضان آمریکایی و محکومیت پلیس آمریکا را قرائت کرد.

14 خرداد:

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در برنامه افتتاحیه مجموعه «نشست های امور کنسولی؛ چالش ها و راهکارها» با تاکید بر ضرورت رویکرد مسأله شناسانه به مقوله امور کنسولی گفت: در طول سالیان متمادی این تلقی شکل گرفته که بخش کنسولی بخش اپراتوری صرف است و بیش از آنکه کار فکری باشد، کاری یدی است.

یک روزنامه عربی فرامنطقه ای اعلام کرد که وزیر داریی عراق به زودی به ایران سفر می کند.

15 خرداد:

محمدجواد ظریف خبر تبادل مجید طاهری و مایکل وایت زندانیان ایرانی و آمریکایی را تایید کرد.

دومین محموله کمک‌های مردمی اهدایی توسط جمعی از ایرانیان مقیم ژاپن، وارد ایران شد.

16 خرداد:

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: گزارش جدید آژانس درخصوص برجام، حاکی از تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بوده و نیز اقدامات ایران در اجرای تصمیمات خود مبنی بر تعلیق تعهدات برجامی را به تصویر می‌کشد.

17 خرداد:

سفیر ایران در بغداد با اشاره به تکمیل کابینه عراق گفت: امید است با تکمیل کابینه روابط ایران و عراق شاهد توسعه و پیشرفت در راستای منافع ملی و اسلامی دو کشور دوست و همسایه باشد.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: ایران آمادگی دارد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش تحویل دهد تا این پرونده با مشارکت سایر کشورها به پایان برسد.

رییس مجلس شورای اسلامی به اظهارنظر رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد «توافق» با ایران واکنش نشان داد.

18 خرداد:

معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع نحوه اختصاص اعتبار برای حمایت از سرمایه گذاری جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را ابلاغ کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از افزایش ۱۰۰ برابری ارزش بازار سرمایه نسبت به سال ۱۳۸۸ خبر داد.

19خرداد:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارسال پیامی محبت آمیز از حرکت جهادی فرماندهان و کارکنان شناورهای نفتکش جمهوری اسلامی ایران که محموله فرآورده‌های نفتی را به کشور ونزوئلا منتقل کردند قدردانی نمودند.

رئیس جمهور در پیوست حکم سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اولویت های سی و چهارگانه این بنیاد را در دو بخش عمومی و تخصصی ابلاغ کرد.

20خرداد:

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص رفتار غیرقانونی و متخلفانه آمریکا در قبال تعهدات بین المللی خود در حوزه همکاری های هسته ای و ایجاد ممانعت در این زمینه، این اقدامات را مغایر با مفاد مواد ۲ و۳ اساسنامه آژانس، ماده ۴ معاهده عدم اشاعه، قطعنامه های کنفرانس عمومی آژانس، برجام، و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خواند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به طرح جدید جمهوریخواهان کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، اظهار کرد: جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا به جای تهیه طرح جامع تحریم علیه ملت ایران به فکر تهیه طرحی برای رفع بی‌عدالتی و نژادپرستی ساختاری در آمریکا و ایجاد آرامش و امنیت برای ملت این کشور باشند.

21 خرداد:

در گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی ورشنین» معاون امور بین الملل وزیر خارجه روسیه و علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی، آخرین تحولات منطقه با محوریت سوریه و یمن مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

22 خرداد:

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اعلام آمادگی ایران برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی اظهار کرد: برای اینکه چگونه و در قالب‌هایی بتوانیم گروگان‌های ایرانی در آمریکا را آزاد و به کشور باز گردانیم بارها آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه گفت: با پایان یافتن تحقیقات قضایی از مراجع بین المللی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر سازمان های بین المللی از دیدارش با مدیر اجرایی جدید دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل درباره مفسدان فراری کشور و استرداد آنها و اموالشان به کشور خبر داد.

24 خرداد:

نایب رییس مجلس از مخالفت رییسی با کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ خبر داد.

رئیس سابق سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: ٢١١ هزار زندانی موجود در زندان‌ها هستند که در ٢۶٨ مرکز نگهداری می شوند.

25 خرداد:

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد فرودگاه استانبول شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با «عدنان درجال»، وزیر جوانان و ورزش این کشور در محل وزارتخانه ملاقات و گفت‌وگو کرد .

رییس جمهور از بخش‌های کشاورزی و صنعت به‌عنوان بخش‌هایی یاد کرد که رشد اقتصادی سال ۹۸ را بدون اتکای به نفت مثبت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت نخست دولت در کنترل عوارض اقتصادی کرونا، مراقبت از معیشت و اقتصاد خانوار به ویژه اقشار کم برخوردار است، گفت: نظارت و مراقبت دقیق و واکنش به هنگام در مقابل افزایش قیمت ها از وظایف خطیر همه مسئولان، تولیدکنندگان، اصناف و فروشندگان است و کوتاهی و اهمال در این خصوص به هیچ وجه پذیرفته نیست.

28 خرداد:

سپاه نیوز: روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف دو فروند کشتی صید صنعتی ترال در محدوده آبهای چابهار و کنارک توسط رزمندگان پایگاه دریایی امام علی (ع) این نیرو در چابهار خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنارک سیستان و بلوچستان گفت: دو کشتی ترال در محدوده آب های کنارک و چابهار توقیف شد.

29 خرداد:

پروژه ۲ خطه شدن راه آهن قزوین – کرج ظهر امروز (پنجشنبه - ۲۹خرداد) به دستور رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسید.

30 خرداد:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید شورای حکام نباید اجازه دهد که دشمنان برجام، منافع عالی ایران را به خطر اندازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز