نماینده مردم تهران در مجلس:

باید شناخت خود را از دشمن هرچه دقیق‌تر و علمی‌تر کنیم/ با کارهای ابتکاری اقدامات دشمن علیه کشور را گران‌تر کنیم

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۵:۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۵۵۶۹
باید شناخت خود را از دشمن هرچه دقیق‌تر و علمی‌تر کنیم/ با کارهای ابتکاری اقدامات دشمن علیه کشور را گران‌تر کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در امر دشمن شناسی و در مقابله با او ابتدا باید شناخت خود را هرچه دقیق تر و علمی تر انجام دهیم تقریبا نظیر همان فرآیندی که دشمن در چهل و دو سال گذشته علیه ما بکار بسته‌ است.

به گزارش برنا، متن مصاحبه مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس، با خبرگزاری برنا به شرح زیر است:

شما در موارد متعددی به اهمیت دشمن شناسی برای فراهم کردن زمینه های پیشرفت کشور پرداخته اید. آیا این موضوع جدیدی است یا سابقه دار است؟

قطعا سابقه دار است و خوب است اشاره مختصری به تاریخ ۱۴۰۰ ساله اخیر خود که مشحون از درسهای ارزشمند است کنم و عوامل و علل اصلی دشمنی را بیان کنم.

عوامل دشمنی، کفر است و شرک و نفاق و علل دشمنی جهل و دنیاطلبی است.

در زمان پیامبر اکرم جریانات کفر و شرک متحد شدند تا در لیله المبیت پیامبر را به قتل برسانند ولی به دستور وحیانی او موظف به هجرت شد به یثرب که بعدا مدینه النبی نام گرفت.

جریان دوم که کمر قتل پیامبر را بست منافقان مدینه بودند در بازگشت از جنگ تبوک.

شکل سیاسی نفاق، خود را در زمان رحلت پیامبر نشان داد با نادیده گرفتن واقعه تاریخی و سرنوشت‌ساز غدیر خم در تعیین جانشینی رسول الله. این جریان آنچنان رشد کرد که به شورش علیه خلیفه سوم و قتل او انجامید. علی رغم بیعت عمومی مردم با علی علیه السلام، جریان مخالفت با او در دوران ۴.۵ ساله خلافتش ابتدا در جنگ جمل ظاهر شد که انگیزه بارز آن جاه طلبی و دسترسی به مقام و منصب حکومتی بود و دیگری در جنگ صفین ظاهر شد که وجه بارز آن، دنیا پرستی و ریاست طلبی معاویه بود با بهانه قراردادن قتل عثمان و علم کردن پرچم خونخواهی او و جریان سوم که براثر جهالت و بی بصیرتی در انتهای صفین شکل گرفت، حکمیت را با متاثر شدن از حیله عمروعاص و قرآن بر سر نیزه کردن، بر کرسی نشاند و به توطئه خوارج و شهادت حضرت علی علیه السلام منتهی شد؛ و این دشمنی های جریان کفر و شرک و نفاق با انگیزه های جهالت و دنیا طلبی آمیخته شده و از دوران بنی امیه و عباسیان با به شهادت رساندن یازده امام معصوم از اهل بیت رسول الله، تا به امروز ادامه داشته است.

آیا واقعا این موضوع تا به امروز ادامه داشته است؟

آری مگر از یاد برده اید یکی از آخرین نمودهای امروز آن داعش بود که صهیونیست ها با تحریک کردن آمریکایی ها ایجاد کردند البته برمبنای مطالعه دقیق جریانات صدر اسلام و چگونگی سرکوب شیعیان به دست خوارج و امویان و عباسیان؛ همان مطالعات منجر شد به طراحی تاسیس داعش به نام اسلام ولی به کام کفر و نفاقی آغشته به جهالت و دنیا طلبی. 

آیا انقلاب اسلامی ایران از ابتدا مواجه با چنین پدیده نشده است؟

همین انقلاب اسلامی که زاییده اسلام ناب محمدی و تشیع علوی است از ابتدا تاکنون گرفتار برنامه های دشمنی کفار و مقابله منافقان بوده که منجر به ورود مصیبت های متعددی بر مردم ظلم ستیر، حق طلب و ولایتمدار ایران شده، جریان‌ خصومتی که هیچ گاه متوقف و ناامید نشده است.

چه نتیجه ای از این وقایع مهم تاریخی باید بگیریم؟

نتیجه مهمی که باید هوشیارانه به یاد نگهداشت وجود دشمنی مستمر با انقلاب اسلامی ایران است بویژه در چهل و دو سال گذشته، با سرکردگی کفر و نفاق، و با دامن زدن به انگیزه های دنیاطلبی  و با سوء استفاده از جهالت ساده لوحان و متعصبان بی بصیرت.

محصول این دشمنی ها چه بوده و چه آثاری داشته است؟

محصول آن بسیار ننگین است ولی گویی چشم مدافعان حقوق بشر دست نشانده آمریکا بر این موارد کور شده است. آدم کشی های منافقان، چندین توطئه براندازی علیه نظام جمهوری اسلامی، برپایی جنگ تحمیلی۸ ساله، راه اندازی جریان نفوذ، شبیخون فرهنگی چند بعدی، رواج دنیا طلبی با جلوه هایی متنوع.

آیا عوامل معینی آثار آن حرکت ها را زیان بارتر کرده است؟

آری، راه اندازی فساد مالی و تباهی اجتماعی، تحریک جریان فتنه و انحراف و ایجاد ناباوری و یاس به دنبال سوء مدیریت و خودکامگی، موثر بوده و ادامه داشته است. بار همه اینها بر دوش مردم شریف و انقلابی کشور سوار شده و خساراتش بر آنها تحمیل شده است.

چه نکته ای در باره محتوای کلی برنامه های دشمنان می توانید ذکر کنید؟

اما درباره محتوای برنامه های دشمنان که با بکارگیری روانشناسی اجتماعی ایران و بر مبنای مطالعات دقیق تاریخی و استفاده از ابزارهای پیشرفته فناوری و بویژه گسترش دامنه فعالیت فضای مجازی لجام گسیخته، انجام گرفته است، این نکات قابل ذکر است:

- زیر سوال بردن خداباوری وتضعیف پیوند با خدا و ستون دین، یعنی نماز
- تشویق دین گریزی و کمرنگی آثار حضور دین در جامعه با گسترشتجاهر به فسق و گناه علنی‌، و منحصر کردن جلوات دینی به رفتار شخصی داخل منزل مسکونی، فارغ از امور اجتماعی، که نوعیسرآغاز برای دین‌جدایی به حساب می آید.
- هتاکی غیرمستقیم و سپس مستقیم به ساحت مقدس پیامبر اعظم با شگردهای فرهنگی متنوع به منظور تقدس زدایی و تضعیف شعائر دینی.
- شعله وری آتش اختلاف و کینه بین مذاهب اسلامی، خصوصا اختلافات تاریخی شیعه و سنی برای منفک کردن افکار عمومی از دشمن قهار خارجی
- گسترش عرفانهای کاذب برای دوری مردم از شریعت و خاموش کردن ندای وجدان اخلاقی
- متهم کردن روحانیت به ناکارآمدی و فقها به عدم کارآیی در حل مشکلات نظام به منظور بی اعتبار وانمودن مرجعیت در شیعه و زیر سوال بردن اصل مترقی ولایت فقیه در قانون اساسی و تشویق تجدیدنظر طلبی به اسم اصلاحات.
- تحقیر و تضعیف هویت ملی ایرانیان که باعث ماندگاری تمدنی آنها شده است.
- تضعیف بنیان خانواده به گونه ای موثر بر نرخ رشد جمعیت با تضعیف نفوذ احکام عفت و حجاب و تشویق ازدواجهای سفید و مباح دانستن جشنهای طلاق و تعصب کور تلقی کردن غیرت خانوادگی ودیگر رفتارهای غیرمتعارف، در اجرای برخی اجزای سند جامعکذائی ۲۰۳۰.
- منحصر کردن پیشرفت جامعه در رشد و توسعه اقتصادی و قفل کردن شخصیت افراد بر ارقام قبض حقوقی دریافتی آنها و فراموشی فلسفه خلقت و جایگاه انسان و کرامت بنی آدم.
- اسیر کردن مردم در تقلا برای برآوردن نیازهای معیشتی روزمره با هدف جلوگیری از استفاده از فرصتهای آزادشان برای تعالی فکری.
- جدی وانمود‌نکردن مردم‌سالاری دینی و تبلیغ منفی علیه مشارکت مدنی و ترغیب به عدم حضور در انتخابات با القای خطوط فکری انحرافی، نظیر "مشخص بودن نتائج انتخابات از قبل" و بزرگنمایی تخلف و تقلب در انتخابات برای ایجاد آشفتگیهای سیاسی اجتماعی.
- تقویت حرص به دنیا و چشم و همچشمی نزد مسئولان و مردم از یک سو ، و بی انصافی و احتکار و سودجویی بویژه در شرائط تحریم از سوی دیگر، برای به بن بست کشاندن نظام در حالت جنگ اقتصادی و در مقابله با دشمن.
- تعمیم فساد به کل مسئولان و ایجاد ذهنیت منفی نسبت به سرنوشت کل بیت‌المال برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در اداره امور اقتصادی و در برخورد با مفاسد.
 
چه ترتیبی در امر دشمن شناسی باید در نظر گرفته شود؟

در امر دشمن شناسی و در مقابله با او ابتدا باید شناخت خود را هرچه دقیق تر و علمی تر انجام دهیم تقریبا نظیر همان فرآیندی که دشمن در چهل و دو سال گذشته علیه ما بکار بسته‌ است. سپس باید با طرح های ابتکاری اقداماتی کرد که فعالیت های تخریبی دشمن علیه ما برای خود او گرانتر تمام شود و متقاعد شود به دست برداشتن از تخریب. آنگاه باید با ارزیابی دقیق  شیوه های اثرگذاری برنامه های دشمن، نسبت به خنثی سازی آنها طرح های متقابلی بکاربست تا از اثر منفی آنها بر مردم کاسته شود.

البته این فهرست می تواند کامل و بهنگام شود تا اقدامات ابتکاری و تقابلی ما‌ هرچه موثرتر واقع شود. 

اقداماتی که باید در مد نظر  باشند کدامند؟

به برخی از مهمترین آنها اشاره کوتاهی می کنم.

- تقویت مراکز پژوهشی راهبردی  را باید اهمیت دهیم و کاستیهای آنها را برطرف کنیم تا همواره اشراف ما به دشمن محفوظ بماند و نتواند از غفلتهای ما برای نفوذ خودش استفاده کند.
 
- موکدا بدانیم که دشمن خارجی با تمام زرنگیهای شیطانی اش کاری علیه ما نمی تواند بکند مگر نقطه ضعف و راه نفوذی در خود ما بیابد؛ بنابراین  دشمن اصلی در میان صفوف خود ما و در نفس اماره ما است. این نقطه راباید برای دشمن کور کنیم تا از شیطنتهای او مصون بمانیم والا براحتی از خودخواهی و ریاست طلبی و دنیاپرستی و اصالت دادن به لذتهای مادی و بدتر از آن،خودکامگی و خودمحوری و زیاده طلبی و تفاخر و غرور ما، استفاده خواهد کرد برای متلاشی کردن نظام ما به دست خود ما .
 
- همین جا معلوم می شود چرا باید به پیوستهای فرهنگی تمام طرحهای اقتصادی و اجتماعی و امنیتی عمیقا اولویت دهیم تا از خطر دام تباهی ها خود را دور نگهداریم.
نظر شما