چین سفیر اتحادیه اروپا را در اعتراض به اعمال تحریم های جدید احضار کرد

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۱۰:۴۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۵۶۵۲
چین سفیر اتحادیه اروپا را در اعتراض به اعمال تحریم های جدید احضار کرد
وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که سفیر اتحادیه اروپا را به منظور «اعتراض جدی» به تحریم‌های این اتحادیه علیه چند مقام چینی در ارتباط با ادعای نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ احضار کرده است.

به گزارش برنا،  به نقل از رسانه‌های آسیایی، در بیانیه وزارت خارجه چین خاطرنشان شده که «کین گانگ» معاون وزیر خارجه چین به «نیکولا شاپویی» سفیر اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه باید متوجه جدی بودن اشتباه خود باشد و برای جلوگیری از لطمات بیشتر به روابط خود با چین ، این اشتباه را تصحیح کند. 

اتحادیه اروپا ، آمریکا ، انگلیس و کانادا روز دوشنبه تحریم‌هایی را در ارتباط با نقض ادعایی حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین علیه برخی مقامات چینی اعمال کردند. این اولین اقدام هماهنگ غربی علیه چین پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا است. چین نیز بلافاصله با اعلام تحریم‌هایی علیه اتحادیه اروپا به این اقدام غربی‌ها واکنش نشان داد. 

اتحادیه اروپا مدعی است که «چن مینگو» مدیر اداره امنیت سین‌کیانگ اقدام به بازداشت‌های خودسرانه و بدرفتاری با اویغورها و سایر اقلیت های مسلمان در این منطقه کرده است. مینگو به همراه چند مقام چینی دیگر تحت تحریم‌هایی شامل ممنوعیت مسافرت و توقیف دارایی قرار گرفته است. 

 

نظر شما