آمریکا درباره طرح خروج نظامی از افغانستان با اعضای ناتو رایزنی می‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۰۳ - ۱۳:۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۵۶۸۶
آمریکا درباره طرح خروج نظامی از افغانستان با اعضای ناتو رایزنی می‌کند
وزیر امور خارجه آمریکا که در بروکسل بسر می‌برد روز سه‌شنبه اعلام کرد که درباره طرح خروج نظامی از افغانستان با اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رایزنی خواهد کرد.

به گزارش برنا، آنتونی بلینکن در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو بر لزوم بازسازی و احیای ائتلاف ناتو تاکید و تصریح کرد که این سازمان در مواجهه با تهدیدها و چالش‌های بین‌المللی از جمله تغییرات آب و هوایی در مقطع حساسی قرار گرفته است.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره افغانستان در حالی مطرح شد که وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در نشست بهمن‌ماه گذشته موفق به تصمیم گیری درباره ادامه حضور نظامی یا خروج از افغانستان نشدند.

دبیرکل ناتو ادعا کرد که حضور ناتو در افغانستان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی دارد اما وزرای دفاع کشورهای عضو با توجه به دوراهی های پیش رو و انتخاب‌های دشوار درباره ادامه حضور در افغانستان رایزنی کردند.

وی با بیان اینکه «ما در این مقطع هنوز تصمیم نهایی در مورد ادامه حضورمان نگرفته ایم» افزود که با نزدیک شدن اول ماه می، اعضای ناتو در هفته های آینده مشورت و همکاری نزدیکی خواهند داشت.

اول ماه می روزی است که طبق مذاکرات میان طالبان و آمریکا، تمامی نیروهای آمریکایی باید این کشور را ترک کنند. با این حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی مجدد توافق سال ۲۰۲۰ دولت ترامپ با طالبان است.

او گفته است که خروج کامل نیروهای کشورش از افغانستان در ضرب الاجل تعیین‌شده، در اول می سال جاری "خیلی سخت" خواهد بود. بایدن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی همچنین گفته است که "این اتفاق ممکن است بیفتد" اما دشوار است.

حالا وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل گردهم آمده تا طرح آمریکا را درباره ادامه حضور یا خروج نظامی از افغانستان مورد بررسی قرار دهند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز