رایزنی میشل عون و سفیر عربستان درباره تشکیل دولت لبنان

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۰۹:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۵۹۱۰
رایزنی میشل عون و سفیر عربستان درباره تشکیل دولت لبنان
رئیس جمهوری لبنان با سفیر عربستان در بیروت دیدار و درباره تحولات سیاسی لبنان و روند تشکیل دولت رایزنی کرد.

به گزارش برنا، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با «ولید البخاری»، سفیر عربستان در بیروت دیدار و درباره تحولات سیاسی لبنان و روند تشکیل دولت رایزنی کرد.

 

البخاری پس از این دیدار در گفت‌وگویی اظهار داشت: "عربستان بارها بر حمایت و همبستگی با مردم لبنان در برابر بحران‌ها تاکید کرده است."

وی مدعی شد: "دیدگاه عربستان در قبال لبنان برپایه احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آن نشات می گیرد."

این مقام سعودی تاکید کرد: موضع عربستان بر پایبندی به حاکمیت لبنان، استقلال و وحدت اراضی آن و لزوم تسریع در تشکیل دولتی که بتواند به خواسته‌های مردم در امنیت، ثبات و رفاه جامه عمل بپوشاند، تاکید دارد.

به گزارش میدل ایست نیوز، بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد شدیدترین دوران بی‌ثباتی کشور از زمان پایان جنگ داخلی پانزده ساله این کشور در سال ۱۹۹۰ است. از شروع بحران اقتصادی اخیر ارزش پول ملی لبنان حدود ۹۰ درصد سقوط کرده و بیکاری به شدت افزایش یافته است.

دولت قبلی لبنان در پی انفجار مهیب اوت ۲۰۲۰ در بندرگاه بیروت استعفا داد ولی به عنوان دولت موقت امور جاری کشور را اداره می‌کند. در آن انفجار بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود شش هزار نفر زخمی شدند و هزاران ساختمان مسکونی و تجاری ویران شد و یا به شدت آسیب دیدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز