انصارالله:

دیدگاه آمریکا، فرانسه و انگلیس به جنگ یمن بازاری برای فروش سلاح است

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۰:۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۶۱۸۸
دیدگاه آمریکا، فرانسه و انگلیس به جنگ یمن بازاری برای فروش سلاح است
رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن ضمن تاکید بر این که موضع آمریکا در قبال جنگ یمن هیچ تغییری نکرده، گفت: غرب به جنگ یمن، به عنوان بازاری برای فروش تسلیحات نظامی می نگرد.

به گزارش برنا،  محمد عبدالسلام ، رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المسیره تأکید کرد: ما با دیدار رو در رو و مستقیم با آمریکایی ها مشکلی نداریم؛ زیرا آنها کسانی هستند که تجاوز علیه ما را رهبری می کنند اما حاضر به شرکت در جلساتی هم که یک دیدار صرف و بی نتیجه است نیستیم.

وی گفت: ما یک ابتکار عمل ۹ ماده ای را در مورد درگیری های مأرب ارائه دادیم اما طرف مقابل آن را رد کرد ، همانطور که با هر راهکاری درباره یمن مخالفت می کند.

عبدالسلام عنوان داشت: ارتباط ما با آمریکایی ها از طریق عمان صورت می گیرد. موضع آمریکا از دوران اوباما و ترامپ هیچ تغییری نکرده است و همچنان واشنگتن حامی عربستان و دیگر کشورهای متجاوز به یمن است.

وی همچنین اظهار داشت که موضع آمریکا از نظر محتوایی هیچ تغییری نکرده است.

این مقام یمنی عنوان داشت: "پاسخ به تجاوزات و هدف قرار دادن کشورهایی که به یمن حمله می کنند به دستیابی به یک راه حل سیاسی در یمن کمک می کنند. "

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا درباره دلیل عدم پیشرفت در پرونده سیاسی یمن گفت: دلیل این امر شکست نظامی نیروهای متجاوز و تلاش آنها برای تحمیل راه حل های سیاسی جهت رسیدن به چیزی است که نتوانستند در میادین جنگ به دست آورند. موضع آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و دیگران با دیدگاه آنها در مورد جنگ یمن به عنوان بازاری برای فروش سلاح مرتبط است.

عبدالسلام گفت: دلیل پیچیدگی های موجود در پرونده سیاسی یمن عدم نیت واقعی کشورهای متجاوز برای متوقف کردن جنگ و رفع محاصره است .

وی افزود: "عدم موفقیت نیروهای متجاوز در دستیابی به اهداف خود باعث شد که توقف جنگ و رفع محاصره یمن را به ضرر خود بدانند. مقاومت و ایستادگی ملی و امتناع از سازش از جمله عواملی بود که اجازه نداد نیروهای متجاوز به راه حلی برسند که آنها را راضی کند. 

وی افزود: اوضاع انسانی یمن نباید مورد معامله قرار گیرد.

عبدالسلام تأکید کرد: مقابله با دشمنان و اشغالگری در هر کجای یمن امری ضروری است و نبرد مارب هم در این چارچوب است نه برای بهبود شرایط مذاکره.

وی در پایان گفت: "آنچه از عربستان انتظار می رود متوقف ساختن جنگ و رفع محاصره است و پس از آن می توانیم به دنبال ایجاد روابط مثبت باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز