یک جوان اصلاح طلب:

جوانان دلزده هستند/ نمی‌توانیم مدیر وارداتی بیاوریم/ اصولگرایان سنتی هیچ برنامه‌ای برای جذب نسل جدید ندارند

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۱:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴۷
جوانان دلزده هستند/ نمی‌توانیم مدیر وارداتی بیاوریم/  اصولگرایان سنتی هیچ برنامه‌ای برای جذب نسل جدید ندارند
یک جوان اصلاح طلب گفت: در حال حاضر جوانان دلزده هستند و مسیر خود را جدا کردند و اگر شرایط تایید صلاحیت ها مثل مجلس قبل باشد مجدد مزید بر دلسردی می شود

احمد گنجی، فعال حوزه جوانان، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) بر همه جوانان و گرامیداشت هفته جوان؛ در خصوص اینکه آیا جوانان آمادگی این را دارند که در عرصه های مدیریتی ورود کنند، گفت:  دوران جوانی دوران بهره برداری از توانمندی ها به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد است که برآمده از سه مولفه انرژی، ابتکار و امید بوده و این مولفه ها در وجود همه جوانان نهادینه شده است. اگر این مولفه ها در مسیر درست قرار بگیرد و به آن بها داده شده، کادرسازی شود و از آن استفاده شود می توان گفت به عنوان موتور محرک جامعه تبدیل خواهد شد و منجر به تولید فکر جدید، گفتمان جدید، پیشرفت و حرکت رو به جلو در عرصه مدیریت کشور در دهه پنجم انقلاب خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: جوانان توانستند میدان دار عرصه حوادث در انقلاب اسلامی در دوران شکل گیری نظام جمهوری اسلامی باشند و جنگ را اداره کنند و وقتی مقایسه می کنیم، سن مسئولین را در سالهای بحرانی ابتدای انقلاب و جنگ 8ساله دفاع مقدس، مسئولیت پستهای کلیدی کشور بیشتر بر عهده جوانان بوده است و در وضعیت فعلی کشور بیش از پیش حضور جوانان در عرصه های مدیریتی کشور احساس می شود.

گنجی اظهار کرد: اگر میانگین سنی در نظر بگیریم، مسئولان اصلی کشور در سال های اول انقلاب تنها 41 سال داشتند و با حال روزمان قیاس کنیم این جای تاسف دارد که بعد از گذشت 40 سال همان دوستانی که در کارهای اجرایی بودند، هنوز در مناسک مدیریتی حضور دارند. سوال اینجاست با اینکه به جوانان بها و میدان داده نشده آیا آمادگی دارند در عرصه مدیریتی حضور داشته باشند، پاسخ این است که بله. در حال حاضر جوانان حاضر هستند شانه های خود را زیر بار مسئولیت اجرایی قرار بدهند. اگر به آنها بها داده شود، انگیزه جهادی بالا و جمعیت جوان کارآمد خوبی داریم.

این فعال حوزه جوانان تاکید کرد: مطمئناً جوانان متخصص فعال ما از لحاظ روحی، معنوی، اخلاقی و علمی آمادگی حضور در عرصه های اجرایی را دارند و از توانایی مدیریتی خوبی، برخوردار هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تحقق گام دوم در قرن جدید خاطرنشان کرد: به نظر من دهه پنجم انقلاب دهه کار جوان است. با توجه به اینکه 36 میلیون نفر در میانه 15 تا 40 سالگی داریم که جوان مورد خطاب قرار می گیرند، باید از ظرفیت بالای آنها استفاده شود. سیره امام خمینی (ره) اعتقاد و اعتماد به جوانان بود و تنها کابینه ای که بعد از انقلاب به معنای واقعی کلمه جوانان را وارد مسئولیت کرد کابینه شهید رجایی بود.

او اضافه کرد: در حال حاضر جوانان دلزده هستند و مسیر خود را جدا کردند و اگر شرایط تایید صلاحیت ها مثل مجلس قبل باشد مجدد مزید بر دلسردی می شود. 36 میلیون جوان داریم که پرتعداد و دنبال اشتغال هستند. پرتعداد که جایگاه اجتماعی خودشان را پیدا نکردند یعنی دغدغه معیشت و دغدغه تأمین هزینه های تحصیل را دارند. کلیت این جوانان دنبال گشایش هستند و این گشایش را ما در جریان اصلاح طلبی می بینیم.

احمد گنجی در خصوص گفتمان جدید در احزاب توسط جوانان متذکر شد: این گشایش مستلزم یک پلان و برنامه ریزی گسترده است. انتخابات شوراها را داریم که طیف های وسیع اقوام می توانند با تأیید صلاحیت ورود پیدا کنند. اگر اجماع مناسب شکل بگیرد و یک لیست واحد بدهند جوانان هم می توانند خود را نشان بدهند.

او در خصوص تعامل جوانان نیز تصریح کرد: جوانان در احزاب مختلف می توانند با احزاب دیگر تعامل کنند و به زعم من چهره های مطرح اصولگرا به فرازهای بیانیه گام دوم اعتنا نکردند. به نظر من اصولگرایان سنتی هیچ برنامه ای برای جذب نسل جدید ندارند و اینجا می شود گفت اصلاحات جلوتر از این جریان است. اما این تعامل شدنی است یعنی باید در احزاب کادرسازی تخصص محور، و بر مبنای شایسته سالاری شکل بگیرد. مقام معظم رهبری در هر بیانیه ای به جوانان اشاره دارند. صحبت، صحبت جوانان است. امید حضرت آقا به جوانان است منتها در بحث جناحی باید تخصص اول به نگاه های جریانی باشد.

او ادامه داد: مطمئناً دهه پنجم دهه صحبت و کار کردن با محوریت تخصص است. در این دوره جوانان شایسته و متخصص کم نداریم و اینها باید شناسایی شوند و ورود کنند. در حوزه جوانان خیلی کاهلی و کوتاهی انجام شده است هر کجا جوانان بودند موفق عمل کردند. باید از یک جا بحث کادرسازی و حضور جوانان در عرصه های مدیریتی فراهم شود ما که نمی توانیم مدیر وارداتی بیاوریم. در جریان مقابل مهرداد بذرپاش را داریم و این طرف آذری جهرمی را داریم اما با یک گل بهار نمی شود. به معنی واقعی کلمه آدم نساختیم باید نظام اعتماد کرده و جوانان به عرصه، ورود کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که جوانان اصلاح طلب و فعالین حوزه جوانان خیلی به آن انتقاد دارند این است که با توجه به اینکه تقریباً کلیات بیانیه گام دوم انقلاب درباره جوانان و خطاب به جوانان است، جریان تمامیت خواه می خواهد این بیانیه را به نفع خود مصادره کند. متأسفانه تعدادی جوانان که در روز 22 بهمن بی ادبی به رئیس جمهور کردند، این جریان داعیه نهادینه سازی و جاری سازی بیانیه گام دوم انقلاب را دارند که این باعث دلسردی سایر جوانان می شود و باید این قبیل موضوعات، مدیریت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز