بایدن:

کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۲۳:۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۶۳۹۰
کره شمالی مهمترین مسئله سیاست خارجی آمریکا است
جو بایدن پنجشنبه شب در اولین کنفرانس خبری ریاست جمهوری خود گفت که وی مانند باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا کره شمالی را مهمترین مسئله سیاست خارجی خود می داند.

به گزارش برنا، در اولین کنفرانس خبری بایدن بعد از ورود وی به کاخ سفید در ژانویه (دی ماه) سال ۲۰۲۰ از وی در مورد کره شمالی سوال شد و بایدن یادآوری کرد که وی زمانیکه چهارسال پیش مقام خود را ترک می کرد، اوباما اوضاع کره شمالی را مهمترین مسئله در خارج از کشور می دانست.

بایدن در ادامه افزود که وی همان موقعیتی را دارد که رئیس جمهور باراک اوباما بیش از چهار سال پیش داشته است.

رییس جمهوری آمریکا همچنین به آزمایشات موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: پاسخ هایی وجود خواهد داشت، اگر آنها تصمیم بگیرند که (برنامه موشکی خود را) تشدید کنند، ما بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

بایدن در ادامه خاطر نشان کرد که کره شمالی با اقدامات خود قطعنامه ۱۷۱۸ سازمان ملل را که مانع از پرتاب موشک های بالستیک یا انجام آزمایش های هسته ای می شود را نقض کرد.

در روزهای گذشته آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دست به آزمایش دو موشک کوتاه‌برد زده است. آمریکا می‌گوید تغییر خاصی رخ نداده، اما روند بررسی سیاست دولت آمریکا در قبال کره شمالی رو به پایان است و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

رییس جمهوری آمریکا این اقدام را جدی ندانست و یک مقام ارشد آمریکایی به ژاپن تایمز گفت: حساسیت نشان دادن به اقدام کره شمالی که بخشی از فعالیت‌های عادی از این دست به نظر می‌رسد، به نفع واشنگتن نیست چون فضا را متشنج می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز