تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در پی رژه مسلحانه/ الکاظمی: هدف برهم زدن امنیت عراق است

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۰۸:۳۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۶۴۰۸
تشدید تدابیر امنیتی در بغداد در پی رژه مسلحانه/ الکاظمی: هدف برهم زدن امنیت عراق است
نخست وزیر عراق در واکنش به رژه نظامی گروه موسوم به "ربع الله" در خیابان های بغداد، این اقدام را در جهت برهم زدن امنیت عراق خواند.

به گزارش برنا، به نقل از روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مراسمی برای بزرگداشت خانواده های شهدای رسانه در واکنش به قدرت نمایی نظامی گروه "ربع الله" در بغداد، این اقدام را گامی در مسیر برهم زدن نظم و ثبات عراق و دور کردن این کشور از نقش واقعی خود دانست.

وی گفت: کسانی هستند که بر این باورند با سلاح دولت را تهدید می کنند، جنگ و سلاح در عراق بس است. بخدا قسم ما از کسی نمی ترسیم بلکه فقط از وجدان خود می ترسیم.

نخست وزیر عراق عنوان داشت: نظام سیاسی عراق موجب ناامیدی شده است.

این اظهارات الکاظمی پس از آن ایراد شد که گروه موسوم به "ربع الله" در منطقه "الکراده" سوار بر دهها خودرو در بغداد رژه رفتند و اقدام به تهدید الکاظمی کردند؛ اقدامی که واکنش های داخلی از جمله مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را به دنبال داشت.

حشد شعبی نیز در واکنش به خبر رژه نظامی این گروه ضمن تکذیب هرگونه ارتباط با این گروه گفت: هرگونه تحرک نظامی واحدهای حشد شعبی در بغداد بنابر آنچه در برخی از رسانه ها منتشر شده را قاطعانه تکذیب می کنیم و تحرکات نیروهای حشد شعبی در چارچوب اوامر فرمانده کل نیروهای مسلح و با هماهنگی با ستاد فرماندهی مشترک عراق انجام می شود.

از سوی دیگر منابع عراقی از تشدید تدابیر امنیتی در این کشور در پی رژه گروه ربع الله و در آستانه نشست سه جانبه سران عراق، اردن و مصر خبر دادند.

 

نظر شما