ده ها کشته در حمله تروریستی در موزامبیک

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۱۰:۴۱:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۷۴۴۵
سخنگوی وزارت دفاع موزامبیک خبر داد که ده ها نفر در جریان حمله تروریستی در شهر پالما در شمال موزامبیک کشته شدند.

به گزارش برنا از تلویزیون بی بی  سی،  عمر سارانگا سخنگوی وزارت دفاع موزامبیک گفت که در پی حمله نظامی در شهر پالما در شمال موزامبیک هفت نفر در تلاش برای فرار از محاصره یک هتل جان باختند  و صدها نفر از افراد محلی و خارجی به تدریج نجات یافتند.

این منطقه از روز چهارشنبه از سوی گروه های تندرو وابسته به گروه الشباب مورد حمله قرار گرفته است . به گفته شاهدان که منتظر فرار از محل با قایق بودند اجسادی بی سر در ساحل دیده شده است. 

وب سایت تردد دریایی شناورهایی را اطراف پالما و بندر پمبا نشان می دهد. مردم به هر وسیله ، از قایق های تفریحی و کشتی های مسافربری گرفته تا کشتی های حمل ونقل بار و کالا درصدد فرار هستند. 

در ادامه این گزارش آمده است یک پیمانکار در مصاحبه با بی بی سی گفته است بسیاری از مردم جمعه شب از هتل فرار کردند و صبح روز شنبه با قایق به پمبا منتقل شدند. وی افزود شمار زیادی از مردم را به محل امن رساندند و برای نجات عده ای بیشتر روز یکشنبه به پالما بازگشتند. او با اشاره به اینکه غیرنظامیان که در این منطقه زندگی و کار می کنند در عملیات نجات مردم همکاری کردند از عملکرد شرکت های بزرگ انتقاد کرد و گفت آنها الان کجا هستند ؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز