روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی اقتصادی سوریه هشدار داد

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۹:۵۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۷۹۵۱
روسیه نسبت به پیامدهای نابسامانی اقتصادی سوریه هشدار داد
سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که نابسامانی اقتصادی و اجتماعی سوریه، پیامدهای زیانبار و مخرب برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت.

به گزارش برنا، ورشینین روز سه‌شنبه در دومین روز از کنفرانس «آینده سوریه و منطقه» گفت: نابسامانی اقتصادی و اجتماعی در سوریه به پیامدهای برگشت ناپذیر منجر می شود ازجمله موج جدیدی از پناهندگان را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرازیر می کند.

وی افزود: در شرایط شیوع همه گیر ویروس کرونا و تشدید بی سابقه تحریم های یکجانبه و غیرقانونی، به اذعان مقامهای سازمان ملل، سوریه با بحران انسانی بسیار گسترده رو به رو  شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه  یادآورشد که  بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سوری نیاز فوری به کمک های انسانی دارند که ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته است. 

 به گفته ورشینین، نمایندگان سازمان های بین المللی مربوطه بیشتر از آن که خواهان افزایش ارسال کمک های غذایی به مردم سوریه باشند، خواستار اجرای طرح های برای بازسازی زیرساخت های حیاتی نابود شده در این کشور می شوند. 

 وی ادامه داد: اما این درخواست ها با سیاسی شدن مساله کمک های غرب به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بطور کامل نادیده گرفته می شود. 

مقام روس با هشدار در مورد ادامه چنین رویکردی ازسوی غرب، آن را غیرواقع بینانه خواند که پیامدهای جبران ناپذیر به همراه خواهدداشت. 

وی یادآورشد: این خطر وجود دارد که یک کانون بحران بزرگ همانند لیبی و یمن در خاورمیانه بوجود بیابد و موج جدید پناهندگان کشورهای غربی در وهله اول کشورهای اروپایی را فرا می گیرد.

وی افزود: ما به نوبه خود خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه و پیشبرد روند سیاسی این کشور توسط سوری ها با حمایت سازمان ملل مطابق با مفاد قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت هستیم. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز