برادر یک رئیس جمهور در آمریکا محکوم شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۰:۲۷:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷۰
برادر یک رئیس جمهور در آمریکا محکوم شد
خبرگزاری رویترز نوشت: تونی هرناندز نماینده سابق کنگره و برادر رئیس جمهوری کنونی هندوراس توسط قاضی آمریکایی به اتهام قاچاق موادمخدر به حبس ابد به اضافه ۳۰ سال محکوم شد.

به گزارش برنا،رویترز نوشت، قاضی آمریکایی دادگاه منهتن این حکم را علیه هرناندز ۴۲ ساله روز سه شنبه صادر کرد. وی در اکتبر 2019  به قاچاق مواد مخدر و حمل سلاح متهم شد.

دادستان آمریکایی گفت: این یک عملیات قاچاق دولتی است و به دلیل تاثیری که بر هندوراس دارد دولت باید هدف قرار گیرد. هندوراس یکی از کشورهای اصلی انتقال مواد مخدر و از خشونت آمیزترین کشورهای جهان است.

دادستان آمریکایی گفت: هرناندز میلیون ها دلار پول رشوه از  جمله یک میلیون دلار را از خواکین گوزمن لوئرا معروف به ال چاپو قاچاقچی معروف مکزیکی به حزب حاکم هندوراس منتقل کرده تا در  درانتخابات سالهای ۲۰۱۹، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ به پیروزی برادرش خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهوری فعلی این کشور کمک کند.

رویترز نوشت: رئیس جمهوری هندوراس اغلب وانمود می کند که بسیار در مساله مواد مخدر سختگیرانه عمل می کند و با آمریکا در عملیات مبارزه با مواد مخدر و مسائل مهاجرتی همکاری دارد.

این رسانه افزود: اتهامات علیه برادر رئیس جمهوری هندوراس می تواند تلاش های جو بایدن رئیس جمهوری امریکا را برای ریشه کنی مهاجرت از آمریکای مرکزی از طریق سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در این منطقه از جمله هندوراس دشوارتر کند.

 

نظر شما