اعتراف عربستان به توانایی موشکی ارتش یمن

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۲۲:۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۸۳۵۷
اعتراف عربستان به توانایی موشکی ارتش یمن
وزیر اطلاع‌رسانی عربستان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که عربستان از آغاز حمله این کشور به یمن تاکنون هدف ۳۵۹ موشک بالستیک قرار گرفته است.

به گزارش برنا، "ماجد القصبی" همچنین ادعا کرد: ۵۸۹ پهپاد نیز تاکنون عربستان را هدف قرار داده است.

وی بدون اشاره به سنگ اندازی های مکرر کشورش برای برقراری صلح و لغو محاصره همه جانبه یمن مدعی شد: حملات حوثی ها بیانگر آن است که آنها مخالف تلاش‌ها برای برقراری صلح از جمله ابتکار عملی عربستان هستند.

حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها به دنبال تشدید حملات هوایی و تنگ تر شدن محاصره یمن به عمق خاک عربستان شدت گرفته است، اقدامی که یمنی‌ها از آن به "اقدامی بازدارنده" در برابر تجاوز و محاصره کشورشان تعبیر می‌کنند.

تازه ترین اقدام ارتش و کمیته‌های مردمی به هشتم فروردین ماه باز می گردد که در آن یمنی‌ها با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک، تاسیسات نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار داد.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ساعاتی پس از سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن صورت گرفتکه در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده بود.

الحوثی گفته بود که یمنی‌ها منتظر کسب اجازه برای حمله کسانی نمی مانند که آنها را هدف قرار داده و هزاران تن از آنها را کشته‌اند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می‌دهیم.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه سعودی از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز