ند پرایس:

سیاست تحریم ایران تغییر نکرده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۹:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲۱
سیاست تحریم ایران تغییر نکرده است
نیویورک- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تفاهم راهبردی ایران و چین گفت سیاست ما در قبال تحریم ایران تغییر نکرده است و به هر تلاشی برای دور زدن تحریم خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا، ند پرایس روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود افزود: تا زمانی که تحریم‌ها به عنوان بخشی از روند دیپلماتیک برداشته نشوند، ما به هرگونه تلاش برای فرار از تحریم خواهیم پرداخت.

او با تاکید بر اینکه "سیاست ما در مورد تحریم‌ها تغییر نکرده است"، اظهار کرد: در حال حاضر ما در مورد هرگونه بحث خاص در زمینه توافق دوجانبه ایران و چین اظهار نظر نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: همانطور که می‌دانید رابطه ما با چین رقابتی است اما در برخی موارد، همسویی تاکتیکی نسبتاً باریکی داریم. چین در تلاش برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران همکاری داشته و یک عضو اصلی از۱+۵ است.

پرایس افزود: پکن هیچ علاقه ای به دیده شدنش در ساخت یک سلاح هسته‌ای در ایران و تامین مالی برای بی‌ثباتی منطقه‌ای ندارد. ما با تمام طرف‌ها تعامل داریم و شامل چین هم در مورد آینده برجام می‌شود.

او مدعی شد: ما آماده گفت‌وگوی معنادار با ایران برای یافتن راه بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای و پایبندی به تعهدات آن هستیم. البته با چین و سایر کشورها هم تعامل می‌کنیم تا برای برداشتن گام در برابر گام در موضوع ایران یا سایر موضوعات که منافع ما را تهدید می‌کنند؛ تشویق شوند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که "تقریباً دو ماه است که روشن بوده‌ایم"، اظهار کرد: معتقدم این اتفاق افتاده است که ما آماده پیگیری بازگشت مشترک برای پیروی از برجام هستیم.

پرایس ادامه داد: ما صریح بوده‌ایم. ما در مورد بهترین راه برای دستیابی به این هدف با شرکای خود در 1 + 5 و سایر کشورها صحبت می‌کنیم. گذشته بلینکن وزیر خارجه در دیدار با همتایان خود در نشست ناتو در بروکسل، جایی که موضوع ایران در صدر بود، این کار را انجام دادیم.

او اضافه کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای با سه کشور اروپایی در قالب چند جانبه داشتیم. این بحث ها در مورد بهترین راه برای دستیابی به انطباق با رعایت یک سری مراحل اولیه و متقابل در جریان بوده است. ما به دنبال گزینه هایی برای انجام این کار بوده ایم از جمله با مکالمات غیرمستقیم با شرکای اروپایی خود که در مورد جزئیات مکالمات دیپلماتیک خود توضیحی نمی دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: ما کاملاً واضح بوده ایم که می خواهیم محدودیت ایران را به طور دائمی و قابل تأیید ببینیم، به طوری که نتواند سلاح هسته ای تولید کند، به دست آورد یا به دنبال آن باشد.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز