روسیه اوضاع در خط تماس مرزی اوکراین را «بسیار ترسناک» اعلام کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۹:۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۸۹۱۵
روسیه اوضاع در خط تماس مرزی اوکراین را «بسیار ترسناک» اعلام کرد
سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه اقدامات تحریک آمیز زیادی در بین نیروهای مسلح اوکراین در مرز وجود دارد، افزود: وضعیت در خط تماس در دونباس «بسیار ترسناک» است.

به گزارش برنا، پسکوف امروز جمعه به خبرنگاران گفت که چندین اقدام تحریک آمیز از سوی نیروهای مسلح اوکراین مشاهده شده است که وضعیت را خطرناک کرده است.

سخنگوی کرملین گفت: "سخنان ما (در مورد دونباس) کاملاً سازنده است.

بر پایه این گزارش درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان و ارتش اوکراین از ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ بار دیگر آغاز شده است. از ماه ژانویه تاکنون ۱۹ سرباز اوکراینی در جبهه شرقی این کشور در درگیری با شورشیان کشته شده‌اند. هر دو طرف، دیگری را مسئول نقض توافق آتش‌بس ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰معرفی می‌کند.

جنگ دونباس یک درگیری مسلحانه در منطقه دونباس اوکراین، و بخشی از بحران اوکراین در مرز این کشور است. از ابتدای مارس ۲۰۱۴ در پی انقلاب ۲۰۱۴ اوکراین و جنبش یورومیدان، اعتراضاتی توسط جدایی‌طلبان مخالف دولت با پشتیبانی روسیه در استان‌های دونتسک و لوهانسک اوکراین که به دونباس معروف بودند، رخ داد. در نهایت این تظاهرات به درگیری مسلحانه بین دولت اوکراین و نیروهای جدایی‌طلب جمهوری‌های خلق خودخوانده دونتسک و لوهانسک تبدیل شد.

پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز (پنجشنبه ) نیز گفته بود: اوکراین و غرب نگران تحرک نیروهای روس در مرزهای سراسر این کشور نباشند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران کرملین درباره اظهارات ارتش اوکراین مبنی بر تجمع نیروهای روسی در مرز مشترک تصریح کرد: حرکت نیروهای روس در سراسر خاک روسیه نباید سایر کشورها را آزار دهد زیرا آنها به هیچ وجه کشوری را تهدید نمی‌کنند.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: "فدراسیون روسیه اختیار دارد نیروهای مسلح خود را در داخل خاکش حرکت دهد،  این نباید کسی را آزار دهد و خطری کسی را تهدید نمی‌کند. "
پسکوف بیان کرد: "فدراسیون روسیه همواره اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت مرزهای خود انجام می‌دهد. "

وی  اظهار داشت: "در امتداد مرزهای روسیه، فعالیت نیروهای مسلح کشورهای عضو ناتو، سایر گروه‌ها و کشورهای خاص افزایش یافته است. "

سخنگوی کاخ کرملین توضیح داد: "این مهم ما را ملزم می‌کند که در حالت آماده باش باشیم. "

پسکوف در مورد مشارکت نیروهای روسی در درگیری مسلحانه در خاک اوکراین اطمینان داد: "نیروهای روس هرگز در این درگیری شرکت نکرده و نمی‌کنند. "
وی توجه کشورها را به این واقعیت جلب کرد که "این یک درگیری داخلی اوکراین است. "

وی یادآور شد: "هم ما و کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان نمی‌خواهیم که در نتیجه تحریکات و اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح اوکراین، جنگ داخلی در کی‌یف دوباره شعله‌ور شود. "

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز