ابراز نگرانی انگلیس نسبت به فعالیت نظامی روسیه

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۲۰:۳۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۲
ابراز نگرانی انگلیس نسبت به فعالیت نظامی روسیه
دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس نسبت به فعالیت نظامی اخیر روسیه ابراز نگرانی کرد و آن را تهدیدی برای اوکراین خواند.

به گزارش برنا، وزیر خارجه انگلیس به دنبال تماس تلفنی بین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی در مورد حمایت واشنگتن از کیف در برابر مسکو، در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت که به شدت در مورد فعالیت نظامی روسیه که اوکراین را تهدید می کند، نگران هستیم.

وی در ادامه افزود که در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود بر حمایت انگلیس از حق حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده است.

بایدن نیز در تماس تلفنی با زلنسکی بر "حمایت ناگسستنی" آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز پنجشنبه درباره اظهارات فرمانده کل قوا اوکراین مبنی بر تجمع نیروهای روسی در مرز مشترک تصریح کرد: حرکت نیروهای روس در سراسر خاک روسیه نباید سایر کشورها را آزار دهد زیرا آنها به هیچ وجه کشوری را تهدید نمی‌کنند.

راسلان خومچاک فرمانده کل قوای اوکراین روز سه شنبه در صحن پارلمان این کشور اعلام کرد که روسیه با ایجاد تهدید برای امنیت اوکراین در حال استقرار نیروهای مسلح خود در نزدیکی مرزهای کشور است.

طبق ادعای وی، نیروهای مسلح روسیه از مناطق مختلف در نزدیکی مرزهای مشترک با اوکراین به منظور حفظ آمادگی جنگی و انجام رزمایش حضور یافته‌اند.  

خومچاک ادامه داد: مسکو ۳۲ هزار و ۷۰۰  نیرو در «جزیره کریمه» مستقر کرده است، در حالیکه افسران این کشور ۲۸ هزار نیروی جدایی طلب مستقر در شرق اوکراین را فرماندهی می‌کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز