پرونده هسته ای ایران، محور گفت و گوی بلینکن و الزیانی

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۲:۴۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۹۲۱۸
پرونده هسته ای ایران، محور گفت و گوی بلینکن و الزیانی
خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که وزیر امور خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود گفت‌و‌گویی تلفنی داشته که یکی از محورهای این گفت‌و‌گو ‌پرونده هسته‌ای ایران بوده است.

به گزارش برنا، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، عبداللطیف الزیانی در این تماس تلفنی از روابط منامه و واشنگتن در زمینه‌های مختلف تمجید کرده و همتای آمریکایی او نیز ضمن تأکید بر این موضوع که بحرین از دهه‌ها قبل یکی از شرکا و همپیمانان مهم واشنگتن بوده، به خاطر میزبانی بحرین از نیروهای دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا تقدیر و تشکر کرده است.

آنتونی بلینکن همچنین بار دیگر بر حمایت واشنگتن از توافق سازش منامه و تل‌آویو تأکید کرده و در عین حال مدعی شده است که این توافق «بازتابی از تمایل به همزیستی، ارتباط، برقراری امنیت، ثبات و شکوفایی برای منطقه است».

مطابق با این گزارش، در این تماس تلفنی، موضوعات مختلفی از قبیل تقویت روند همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها، تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و تلاش‌های بین‌المللی برای آنچه رفع خطرات پرونده هسته‌ای ایران خوانده شده، «مبازره با سازمان‌های تروریستی تندرو و مسائل منطقه‌ای و جهانی مورد اهتمام مشترک» گفت‌و‌گو شده است.

 

نظر شما