عراقچی:

هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۸:۲۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۹۵۳۲
هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه سفر به وین تاکید کرد: هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم.

به گزارش برنا،سید عباس عراقچی گفت: آن چه که در وین در کمیسیون مشترک دنبال میکنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام هست که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ادامه داد: ما در وین هیچ گونه مذاکره ای را با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای عضو ۱+۴ مذاکره می کنیم و خواسته و شرط خودمان برای بازگشت به برجام را به آن ها اعلام خواهیم کرد که شرط ما این هست که اول امریکا همه تعهدات برجامی اش را انجام دهد و همه تحریم ها را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی میکنیم و ما برمیگردیم.

عراقچی در گفت‌و گو با شبکه خبر ادامه داد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکا را به هر روشی که می دانند راضی کنند ما به همان مسیر عمل می‌کنیم. گفت‌وگوها در وین کاملا فنی هست؛ در مورد تحریم هایی که باید برداشته شود، در مورد اقداماتی که باید انجام شود، در مورد ترتیب این ها و اینکه آمریکا باید اول انجام دهد و راستی آزمایی شود.

او تاکید کرد: ما هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گام را نه داریم و نه قبول می‌کنیم از نظر ما یک گام بیشتر وجود ندارد و آن گامی هست که تمامی تحریم هایی را که در دوران ترامپ مجددا اعمال شد ، یا جدیدا اعمال شد یا برجسب آن ها عوض شد باید توسط آمریکا برداشته شود ،ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و بعد به تعهدات‌مان برمی‌گردیم. 

 

نظر شما