در عراق؛

حمله به کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا+جزییات

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۲۳:۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۰۰۲۹
حمله به کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا+جزییات
ساعاتی پس از حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد مقر نظامیان آمریکایی در استان صلاح الدین، یک کاروان پشتیبانی نظامی آمریکا در استان دیوانیه مورد هدف گروه های مسلح قرار گرفت.

به گزارش برنا؛ این حمله در حالی رخ می دهد که امروز یکشنبه پس از حمله راکتی به پایگاه بلد در تمام پایگاه های نظامیان آمریکایی در عراق از جمله عین الاسد آماده باش اعلام شد و نیروهای نظامی این کشور حتی در سفارت خود واقع در بغداد هم مانور آمادگی انجام داده و بالگردها نیز بر فراز منطقه تمام کنترل شده امنیتی الخضرا (سبز) گشت هوایی می‌دادند که براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا هنوز ادامه دارد.

حمله به کاروان پشتیبانی آمریکا در استان دیوانیه را گروه مسلح "اصحاب الکهف" برعهده گرفت اما مسوولیت حمله راکتی به پایگاه بلد را تا لحظه نگارش این خبر هیچ گروهی برعهده نگرفته است.

گفتنی است حملات گروه های ضد اشغالگری به کاروان های پشتیبانی نظامی آمریکا که ماموریت انتقال تجهیزات به پایگاه های این کشور را دارند اخیرا بیشتر شده است.

این حملات غالبا با بمب های کنار جاده و کنترل از راه دور صورت می گیرد که منجر به نقص فنی جزیی و یا کلی خودروهای نظامی آمریکایی می شود؛ فقط هفته گذشته دو حمله به این کاروان ها به نابودی کامل خودروهای آمریکایی انجامید.

با وجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس عراق مبنی بر ضرورت خروج نظامیان از این کشور؛ اشغالگران آمریکایی به بهانه آنچه که ضرورت "آموزش نظامی" می خوانند از اجرای قانون سرپیچی و به حضور خود در خاک این کشور ادامه می دهند.

این رویکرد ارتش آمریکا باعث خشم بیشتر و افزایش گروههای ضد اشغالگری در عراق شده است بطوریکه طی چند ماه اخیر چند گروه شبه نظامی جدید اعلام موجودیت نموده و آمادگی خود را برای حمله به نظامیان آمریکایی اعلام کردند.

نظر شما