وزیر خارجه ایرلند:

فعال کردن برجام ارزش جنگیدن دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۰۲۷۳
فعال کردن برجام ارزش جنگیدن دارد
سامون کاوونی، در مقام وزیر امور خارجه کشوری که به عنوان تسهیل‌گر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تائید توافق هسته‌ای ایران انتخاب شده، می‌گوید که فعال کردن برجام ارزش جنگیدن دارد.

به گزارش برنا،کاوونی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره نسبت به خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ ابراز تاسف کرد و یادآور شد که دولت دونالد ترامپ تصمیم گرفت تا سیاست فشار حداکثری و تحریم‌های سختگیرانه را جایگزین توافق هسته‌ای کند و ایران را بنا به دلایل مختلف تحت فشار قرار دهد.

او در همین حال با اشاره به آمادگی دولت جدید واشنگتن برای بازگشت به برجام عنوان کرد که ایرلند برای تسهیل اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام آمادگی کرده تا به از سرگیری مذاکرات، کم کردن فاصله‌ها، حرکت به سمت جلو و راه حل سیاسی کمک کند. «به این ترتیب ایران به اجرای کامل برجام بازگشته و آمریکا تحریم‌های مرتبط با برجام را لغو کند»

وزیر امور خارجه ایرلند یادآور شد؛ هرکس تصور می‌کند که بازگشت ایران به برجام روند ساده‌ای است درکی از سیاست در ایران ندارد. میانه‌روها در ایران تمایل دارند که در صورت لغو تحریم‌ها به برجام بازگردند اما دیدگاه‌های تندرویی هم در ایران جاری است و فشار سیاسی زیادی روی دستگاه سیاسی ایران به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن قرار دارد که بازگشت به برجام را دشوار کرده است.

کاوونی همچنین با اشاره به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام، نسبت به از بین رفتن این توافق ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ پنجره فرصت برای حفظ این توافق محدود است و ما فقط یک ماه یا حداکثر پنج هفته برای پیشرفت در این زمینه فرصت داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز