نشست امروز نتانیاهو با مقامات اسرائیل درخصوص درخواست لاهه

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۰۸۸۹
نشست امروز نتانیاهو با مقامات اسرائیل درخصوص درخواست لاهه
نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه گفتگوهای تعیین کننده‌ای با رهبران ارشد سیاسی، امنیتی و حقوقی این رژیم دارد تا تصمیمی درخصوص چگونگی واکنش به تصمیم دیوان کیفری لاهه مبنی بر آغاز تحقیقات پیرامون جنایت‌های رژیم صهیونبستی در کرانه باختری و نوار غزه گرفته شود.

به گزارش برنا، روزنامه "یسرائیل هیوم" گزارش داد که باید تصمیمی درخصوص چگونگی پاسخ به سوال فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی مبنی بر این امر گرفته شود که آیا اسرائیل درصدد تحقیقات درخصوص جنایت‌های جنگی است که این دادگاه به اسرائیلی‌ها نسبت می‌دهد یا خیر.

در این گفتگوها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیر خارجه و آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی و روی شیندروف، معاون وی در امور حقوقی بین الملل و تال بیکر، مشاور حقوقی در وزارت خارجه و افراد دیگری حضور دارند.

این نشست به بررسی این مساله می‌پردازد که آیا درخواست دادستان را به صورت کلی نادیده بگیرد یا خیر؛ چراکه تل‌آویو عضوی در این دیوان نیست و اختیارات آن را به رسمیت نمی‌شناسد و اقدامات این دیوان علیه خود را اقدامی "سیاسی و جانبدارانه" تلقی می‌کند.

در گفتگوهای اولیه‌ای که طی هفته‌های اخیر در وزارت‌های دولتی ذی ربط انجام شد، گزینه‌های در دسترس اسرائیل و اهمیت واکنش‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.به دلیل پیچیدگی این موضوع، اجماع نظری در اراضی اشغالی در مورد گام درستی که باید اتخاذ شود، وجود ندارد و در نتیجه این تصمیم در مقابل نتانیاهو مطرح می‌شود.

 

نظر شما