رئیس هیات ایرانی مذاکره‌کننده در وین:

توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم/ مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۹:۴۳:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۱۱۰۷
توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار در ازای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد را رد می‌کنیم/ مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند
رئیس هیات ایرانی مذاکره‌کننده در وین پس از برگزاری نشست وین در گفتگو با پرس تی وی گفت: دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود.

به گزارش برنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که ریاست هیأت ایرانی را در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برعهده دارد، شامگاه سه‌شنبه در پایان دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام نتایج این نشست را مثبت ارزیابی کرد.

عراقچی که با پرس‌ تی‌وی گفتگو می‌کرد، در خصوص مذاکرات پیرامون برجام در وین اظهار داشت: «دور نخست مذاکرات برجام در وین سازنده بود. مذاکره کنندگان در وین خواهند ماند تا جلسه دیگری را در روز جمعه در خصوص برجام داشته باشند.»

وی افزود: «گفت‌وگوهای کارشناسی در وین در خصوص رفع تحریم ها و اقدامات برجامی ایران ادامه خواهد داشت.»

سید عباس عراقچی خاطرنشان کرد: «هرگونه توافق در خصوص آزادسازی یک میلیارد دلار از پول ایران در ازای توقف غنی‌سازی 20 درصد را رد می‌کنیم.»

وی اظهار داشت حرکت گام به گام نداریم و در یک گام نهایی همه امور انجام می‌شود و مذاکره ما در خصوص گام نهایی است و مذاکره هم در حقیقت گفت‌وگوهای فنی و حقوقی است.

عراقچی تصریح کرد: ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم ظرف روزهای آینده گروه‌های کارشناسی به نتایجی برسند و ما به صورت مرتب کار گروه‌ها را رصد خواهیم کرد. قرار است روز جمعه کمیسیون مشترک کار این دو کارگروه را بررسی کند. پیشرفت کار را ببینیم و اگر مشکلات و موانعی وجود دارد بررسی کنیم. اگر پیشرفتی وجود ندارد به کار خاتمه می‌دهیم و اگر فردا ببینم طرف‌های مقابل ما در کارگروه‌ها جدی نیستند طبیعی است که اینجا نیامدیم وقت خود را تلف کنیم. عجله‌ای در این امر نداریم و زمانی مذاکرات را جلو می‌بریم که بدانیم در راستای منافع ملی ایران جلو می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز