دبیر شورای امنیت روسیه:

روابط با آمریکا در پایین ترین سطح قرار دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۲۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۱۷۸۶
روابط با آمریکا در پایین ترین سطح قرار دارد
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت که روابط بین روسیه و آمریکا در زمان حاضر در پایین ترین سطح از زمان پایان دوره جنگ سرد قرار دارد.

به گزارش برنا، پاتروشف روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو با بیان اینکه وضعیت سیاسی بین دو کشور واقعا نامساعد است، خاطرنشان کرد: تاریخ روابط روسیه و آمریکا نشان می دهد که دو کشور در شرایط حساس و تعیین کننده توانسته اند به رغم اختلافات با یکدیگر همکاری کنند.  

روابط روسیه و آمریکا بسیار پرتنش است و دو کشور در عرصه های مهمی همچون موشکی با یکدیگر اختلافات عمیق دارند و واشنگتن نزدیک به ۱۰۰ بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد واشنگتن وضع کرده است.  

موضوع برجام نقطه همکاری روسیه و آمریکا است

افزود: مسکو و واشنگتن امکان برای همکاری در مسائلی همچون مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مقابله با جرایم سازمان یافته، مبارزه با چالش ها و تهدیدهای موجود و نیز مسائل منطقه ای ازجمله مساله سوریه، حل و فصل مسائل خاورمیانه، برجام و مساله هسته ای شبه جزیره کره دارند.  

روسیه عضو گروه ۱+۴ است که به همراه فرانسه، انگلیس، آلمان با ایران برای حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته ای ایران مذاکره می کند و آمریکا هم که دو سال پیش از برجام خارج شد، در تلاش برای ورود دوباره به این توافق است.

اتهام آمریکا در مورد استفاده روسیه از سلاح شیمیایی دروغ است

دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه آمریکا که زرادخانه بزرگ سلاح شیمیایی دارد و برای نابودی آن عجله نمی کند، اظهار داشت: با این حال آمریکا روسیه را که سلاح شیمیایی ندارد به بکارگیری این نوع سلاح متهم می کند.

پاتروشف خاطرنشان کرد که روسیه بر اساس پیمان منع تسلیحات شیمیایی، زرادخانه سلاح شیمیایی خود را در زمان کوتاه از بین برد.  

وی افزود: آمریکا البته بدون هر گونه شور و شوقی می خواهند زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را نابود کنند و تاریخ امحای تسلیحات شیمیایی خود را تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرده اند.   

پاتروشف گفت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی از این مساله هیچ نگران نیست و از امریکا در این مورد سوال نمی کند.  

روسیه در مناقشه شرق اوکراین مداخله نمی کند

پاتروشف گفت که روسیه قصد ندارد در مناقشه دونباس در شرق اوکراین مداخله کند.  

دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد که متشنج شدن بحران دونباس پیامد مسائل داخلی جدی در اوکراین است و کی یف سعی دارد با این اقدامات توجه شهروندان این کشور را از مسائل داخلی منحرف کند.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یکشنبه گذشته اوج گرفته است.

به گزارش رسانه های روسی، روز یکشنبه بر اثر حمله پهبادی ارتش اوکراین به یک منطقه مسکونی در نزدیکی شهر دونتسک در شرق اوکراین یک کودک ۵ ساله کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.

آمریکا و ناتو بر حمایت از اوکراین در برابر روسیه تاکید کرده اند.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر زلنسکی بر حمایت ناگسستنی آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با تهاجم مداوم روسیه در دانباس و کریمه تاکید کرد.

 روسیه آماده قطع روابط با اروپا است

دبیر شورای امنیت روسیه از سخنان اخیر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر آمادگی مسکو را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا حمایت کرد.

وی گفت: من از سخنان لاوروف حمایت می کنم و به درهای بسته اروپا نخواهیم کوبید اما برای همکاری آماده هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای قطع روابط با اتحادیه اروپا در صورت اعمال تحریم علیه مسکو اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت وگو با ولادیمیر سالاویف مجری سیاسی شبکه تلویزیونی روسیه-یک که از کانال یوتیوب «سالاویف لایو»  و سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، در واکنش به این پرسش که آیا ما به سوی قطع روابط با اتحادیه اروپا حرکت می کنیم، اظهار داشت: ما بر این باوریم که برای چنین وضعیتی (قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا)  آماده هستیم.   

وی افزود: ما در صورتی که یک باردیگر ببینیم (در گذشته بارها شاهد بودیم) که اگر در حوزه ای روسیه را تحریم می کنند و ریسک و خطر برای اقتصاد این کشور ازجمله در حساس ترین عرصه ها ایجاد می کنند، چنین واقعه ای رخ خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز