رئیس بنیاد امید باران:

جریان اصلاح طلبی اپوزیسیون نظام نیست/ جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۱۱:۲۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۲۲۷۱
جریان اصلاح طلبی اپوزیسیون نظام نیست/ جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است
رئیس بنیاد امید باران عنوان کرد:جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است که در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا،  محمدرضا عارف در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی اپوزیسون نظام نیست.

او افزود:  دستاورد اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ باید ادامه پیدا کند؛ اصلاح طلبان در دام عملیات روانی رقیب قرار نمی‌گیرند. اجازه نمی‌دهیم خارج از مجموعه اصلاح‌طلبی برای اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته شود.

عارف با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر عرصه سیاست خاطرنشان کرد: ضمن توصیه به هموطنان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسریع در روند واکیسناسیون اقشار مختلف را به مسئولین یادآوری می‌کنیم و لازم است که با همکاری و مساعدت دست اندرکاران و نهادهای ذی ربط، این امر مهم با فوریت و بدون ائتلاف وقت و بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای انجام شود. جریان اصلاحات بر ضرورت ارتقاء جایگاه و نقش‌آفرینی بیشتر زنان در همه زمینه‌ها مخصوصا مدیریت‌های میانی و رده‌های بالایی کشور تاکید دارد. سهم زنان  در همه امور متناسب باید متناسب با سهم آنان در  تحصیل، تخصص باشد.

او تصریح کرد: جریان اصلاحات کف ۳۰ درصد را برای حضور زنان در نظر گرفته است که در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

رئیس بنیاد امید باران اظهار کرد: روزنامه‌نگار بودن و زن بودن با نگاهی به تاریخ جدید، با حق‌طلبی، نوخواهی ایرانیان عجین شده است. از این رو رسالت تاریخی انجمن روزنامه‌نگاران زنان را حرکت در مسیر توسعه‌خواهی، حق‌طلبی و آزادی‌جویی و عدالت خواهی و فساد ستیزی می‌دانم. شما نماینده بخش مهمی از جریان ریشه دار اصلاحات هستید و وظیف سنگینی در این زمینه بر عهده دارید.

اوافزود: با زبان رسا می گوییم اصلاح طلبی هرگز اپوزیسیون نظام نیست و با حرکت های ضد منافع ملی موافق نیست.

عارف تاکید کرد: اصلاح طلبی امروز یعنی اولویت دادن به جان و سلامت مردم کشور و برخورداری آنان از یک زندگی آبرومندانه و سیاست ورزی و توسعه متوازن و پایدار کشور.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاداورد شد: اصلاح طلب یعنی توجه جدی به مشکلات و مطالبات مردم و پرداختن به مهمترین چالش های کشور در بخش های اقتصادی و سیاسی و... که معنا بخش می شود.

او ادامه داد: امروز اصلاح طلبی از جهات مختلف با هجمه ها و هزینه های متعددی روبرو است. بر ما است که ابتدا اصلاح طلبی را درست تعریف و ترسیم کنیم و هویت خود را معطوف به الزامات زمینه و زمانه باز تعریف کنیم.

عارف تاکید کرد: امروز بر ما فرض است که اصلاح طلبی را از غیر از اصلاح طلبی رها کنیم و با دور اندیشی در دام عملیات روانی رقیب نیفتیم.

او ادامه داد: باید نسبت به عملکرد این جریان در دهه ۹۰ توجه کنیم و از دستاوردهای اصلاحات دفاع کنیم. عدم موفقیت ها و ضعف ها را تحلیل کنیم تا بتوانیم ضعف ها را جبران کنیم.

عارف تصریح کرد: در جریان اصلاحات نیاز به تلاش ائتلافی داریم؛ آنچه که مهم است بعد از توجه به منافع ملی باید به منافع جریانی توجه داشت. باید برنامه ریزی ما برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باشد باید از تجربه موفق انتخاباتی که در چهارچوب وحدت و انسجام بدست آمده استفاده کنیم و این مسیر را با قوت و شدت بیشتری، ادامه بدهیم.

او با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراها گفت: نباید در کنار انتخابات ریاست جمهوری از انتخابات شوراها غافل شویم پایه دموکراسی از شورا ها شروع می شود.

رئیس بنیاد امید باران در پایان خاطرنشان کرد: مردم از جریان اصلاحات سابقه خوب و ارزشمندی دارند. تجربه موفق عملکرد اصلاحات می تواند موجب شود در انتخابات پیش رو نتیجه خوبی بدست بیاوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز