رئیس جمهوری آمریکا:

نمی‌شود در یک سالن شلوغ فیلم "شلیک" کنید و آن را آزادی بیان بخوانید!

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۲۲۷۴
نمی‌شود در یک سالن شلوغ فیلم شلیک کنید و آن را آزادی بیان بخوانید!
رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه را موجب شرمساری بین‌المللی آمریکا دانست.

به گزارش برنا، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنج شنبه پیش از صدور دستور اجرایی مقابله با خشونت با سلاح گفت: چیزی که من پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه مغایر با متمم دوم نیست.

وی با رد استدلال‌های حقوقی مطرح شده علیه این دستورهای اجرایی، خاطرنشان کرد: هیچ متمم قانون اساسی مطلق نیست. شما نمی‌توانید یک جمعیت را فریاد بزنید- نمی‌ توانید در یک سالن شلوغ فیلم "شلیک" کنید و آن را آزادی بیان بخوانید.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: خشونت با اسلحه در این کشور یک بیماری فراگیر است. بگذارید دوباره بگویم: خشونت با اسلحه در این کشور یک اپیدمی و یک شرمساری بین المللی است.

بایدن اظهار کرد: اقداماتی را انجام دهیم که به کلمه "کافی" معنا می بخشد کافی است. کافی. کافی. کافی. آنچه می‌خواهند شما انجام دهید فقط گوش دادن نیست.

وی یادآور شد: روزانه در این کشور 316 نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند. هر روز ۱۰۶ نفر از آنها می‌میرند. پرچم ما هنوز برای قربانیان قتل وحشتناک 8 نفر از مردم آمریکایی-آسیایی در جورجیا و 10 نفر دیگر در یک کشتار جمعی در کلرادو نیمه برافراشته است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: احتمالاً آن را نشنیده‌اید، اما بین این دو حادثه با فاصله کمتر از یک هفته، بیش از 850 مورد تیراندازی دیگر رخ داده است - 850 نفر - که جان بیش از 250 نفر را گرفت و 500 نفر را مجروح کرد.

بایدن ادامه داد: این همه‌گیری باید متوقف شود. بنابراین من اینجا هستم تا در مورد دو چیز صحبت کنم: اول مراحلی که ما بلافاصله برمی داریم و دوم، اقداماتی که باید برای جلوگیری از همه گیری خشونت با اسلحه انجام شود.

نظر شما