رادیو کانادا نوشت:

آمریکا و برجام؛ تکاپوی واشنگتن برای اعاده حیثیت از دست رفته

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۱:۰۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۲۶۸۰
آمریکا و برجام؛ تکاپوی واشنگتن برای اعاده حیثیت از دست رفته
تارنمای رادیو کانادا گزارشی مذاکرات هسته ای هفته گذشته وین را سازنده دانست و هدف آمریکا از بازگشت به برجام را تلاش واشگتن برای اعاده حیثیت از دست رفته آن در جهان توصیف کرد.

به گزارش برنا،رادیو کانادا ضمن اشاره به روند سازنده مذاکرات هسته ای وین در نشست کمیسیون مشترک برجام، یکجانبه گرایی و بدعهدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ میلادی را یادآور شده و وعده بازگشت جو بایدن به برجام و اعتراف این کشور به ارتکاب اشتباه در گذشته را تلاشی برای بازگشت به چندجانبه گرایی و اعاده حیثیت آمریکا در جهان توصیف کرد.

این رسانه کانادایی استدلال ایران را اینگونه بیان کرد: از آنجا که آمریکا خود به طور یکجانبه در سال ۲۰۱۸ میلادی از برجام خارج شد، بنابراین حرکت اول را نیز باید آمریکایی ها انجام دهند.

رادیو کانادا افزود: به نظر می رسد که آمریکایی ها در برابر درخواست و این استدلال ایران تسلیم شده اند زیرا «رابرت مالی»، پیش از عزیمت به وین در تلویزیون PBS اعلام کرد که ایالات متحد آمریکا باید تحریم های مغایر با برجام را لغو کند.

او تصریح کرد: ما (آمریکا) در سال ۲۰۱۸ میلادی اشتباه کردیم. اظهاراتی که مورد استقبال تهران قرار گرفت و آن را موضعی «واقع بینانه و امیدوار کننده» دانست.

رادیو کانادا با یادآوری مواضع ایران مبنی بر «لغو کامل و فوری تحریم ها، بدون استثنا» و اشاره به اظهارات پیشین واشنگتن که «بازگشت به وضعیت موجود در آغاز سال ۲۰۱۸» را خواستار شده بود، بار دیگر بر وجهه از دست رفته و بی اعتباری ایالات متحد آمریکا تاکید کرد و افزود: سخنگوی وزارت امور خارجه در ۷ آوریل تأیید کرد که ایالات متحده آمادگی دارد لغو تحریم ها علیه ایران و حتی، به گفته وی، لغو تحریم هایی غیر از تحریم های صریح مربوط به برجام را اجرا نماید.

این رسانه کانادایی ضمن تاکید بر این که راه طولانی پیش روی طرفین در رسیدن به توافق راجع به جزئیات وجود دارد، نوشت: تا اینجا آنچه رخ داده است آن است که آمریکا یکبار هم شده تصمیم گرفته است در مصاف با ایران لباس استکبار را از تن بیرون کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز