عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سخنان برخی کاندیداها در حد ۳ نفر هم بازتاب ندارد/ فعلا معلوم نیست چه کسی نامزد و چه کسی رقیب است!

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۵:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۲۹۶۰
سخنان برخی کاندیداها در حد ۳ نفر هم بازتاب ندارد/ فعلا معلوم نیست چه کسی نامزد و چه کسی رقیب است!
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی افراد به عنوان کاندید خود را معرفی می کنند و صحبت هایی می کنند که حرف های آنها در حد 3 نفر هم، بازتاب ندارد.

«محمد هاشمی»، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اشتیاق مردم برای شرکت در انتخابات اظهار کرد: در حال حاضر بحث کرونا در کشور بحث اساسی و جدی است و با سلامت مردم سروکار دارد؛ کرونا هر روزه جان تعدادی از هموطنان را می گیرد و مسئولین وزارت بهداشت هم مرتب به مردم تذکر می دهند و اعلام می کنند که این تازه اول کار است و فوتی ها افزایش می یابد و پلکانی است که جامعه را نگران کرده است.

او افزود: این یک جهت قضیه است و قضیه دیگر اینکه دولت ناچار است تصمیمی را برای تعطیلی و قرنطینه بگیرد و مشاغل 3 گروه را ممنوع کرده است یعنی فقط مشاغل گروه 1 می توانند فعالیت داشته باشند. گروه های دیگر نگران خرج و مخارج و مالیات و اجاره بها هستند. در این شرایط حاد روانی و تنگناها نمی شود برای مردم راجع به انتخابات و شور و شوق انتخابات بحث کرد، مردم فعلا درگیر مسائل روزمره بوده و مواظب هستند که گرفتار کرونا نشوند که اگر شدند، چگونه مشکلات خود را برطرف کنند.

هاشمی ادامه داد: بسیاری از کشورهای همسایه ما تا 50 درصد از شهروندان واجد شرایط را واکسینه کردند اما هنوز وزارت بهداشت ما یک درصد هم انجام نداده است که این ها از عواملی است بر فضای عمومی جامعه تاثیرگذار است؛ مردم فعلا به فکر سلامت و تامین معاش خود هستند.

او تصریح کرد: اگر کسی در این شرایط بیاید خود را مطرح کند و حرف هایی بزند، تاثیر چندانی بر مردم نخواهد داشت. برخی افراد به عنوان کاندید خود را معرفی می کنند و صحبت هایی می کنند که حرف های آنها در حد 3 نفر هم، بازتاب ندارد. کسی به این نوع مسائل توجه نمی کند و این یکی از علل اصلی محسوب می شود.

هاشمی متذکر شد: معمولا فضای انتخابات نزدیک به زمان برگزاری، مقداری اوج می گیرد و شور و شوق ایجاد می شود آن هم اگر رقابت وجود داشته باشد. در حال حاضر اصلا معلوم نیست چه کسی نامزد و چه کسی رقیب است و چه برنامه ای دارد، در این شرایط اصلا نمی شود انتظار داشت که مردم شور و شوق داشته باشند.

او در پایان افزود: ریاست جمهوری نیاز به برنامه و تیم دارد، فقط یک فرد نیست بگوییم وی مناسب است. اگر بخواهند نامزد شوند باید گرایش سیاسی و تیم کاری آنها مشخص باشد و برای عبور از شرایط فعلی کشور برنامه مناسبی داشته باشند. برنامه باید روشن باشد و به اطلاع مردم رسانده شود الان هیچ کدام از این موارد مشخص نیست. 9

نظر شما