آرژانتین به انگلیس اعتراض کرد

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۲۲:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۳۰۱۵
آرژانتین به انگلیس اعتراض کرد
وزارت امور خارجه آرژانتین با صدور بیانیه‌ای به مانورهای نظامی و پرتاب موشک هایی‌ که انگلیس در جزایر مالویناس (فالکلند) انجام خواهد داد را ابراز کرد.

به گزارش برنا، وزارت خارجه آرژانتین ضمن قلمداد نمودن این مانورها به عنوان "زورنمایی ناموجه" در  بیانیه ای گفت: وضعیت دفاعی ادعا شده پایگاه نظامی انگلیس در اقیانوس اطلس جنوبی، نه تنها کاملا غیر موجه بلکه تهدیدی برای کل منطقه است.

در بیانیه آمده است: تمرینات نظامی در خاک اشغال شده آرژانتین به  منزله خروج عمدی از فراخوان قطعنامه های متعدد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی است که آرژانتین و انگلیس را به از سرگیری مذاکرات برای یافتن یک راه حل صلح آمیز و قطعی دعوا در مورد حاکمیت هر دو کشور بر این جزایر ترغیب می کند.

وزارت خارجه آرژانتین اظهار داشت: در چارچوب تعهدات و مسئولیت های کشورمان در زمینه ایمنی‌ ناوبری در اقیانوس اطلس جنوب غربی، هنگامی که اطلاعات دقیق در مورد تاریخ پرتاب مذکور در دست باشد، سازمان هیدروگرافی نیروی دریایی یک پیام رادیویی در مورد توسعه این تمرینات را اعلام خواهد کرد.

دولت آرژانتین در همین راستا اعلام کرد که از اقدام انگلیس نزد «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و سازمان بین المللی دریانوردی شکایت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز