برنامه زمانبندی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۳:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۰
برنامه زمانبندی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد
نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و داوطلبان به مدت پنج روز فرصت دارند تا نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند.

به گزارش برنا، کلیات برنامه زمانبندی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی جدولی از سوی وزارت کشور اعلام شد. بر این اساس نخستین گام، معرفی معتمدین جهت تشکیل هیات اجرایی مرکزی توسط وزیر کشور است که حداقل پنج ماه قبل از پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری در ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ انجام شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دستور وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور شروع می‌شود. طبق این دستور فرمانداری‌ها به مدت سه روز زمان دارند تا هیات اجرایی را از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت تشکیل دهند.

داوطلبان از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت برای ثبت نام مهلت دارند و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان از ۳۱ اردیبهشت تا چهارم خرداد انجام خواهد شد. پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان، وزارت کشور اسامی نامزدها را ۵ و ۶ خرداد ماه منتشر می‌کند و داوطلبان ۲۰ روز برای تبلیغات فرصت دارند.

یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یعنی ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ فعالیت تبلیغاتی نامزدها به پایان می‌رسد و انتخابات صبح ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

در صورتی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، چهارم تیر ماه این مرحله نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز