نشان فداکاری به شهید «محمدعلی امیری بابایی» تعلق گرفت

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۸:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۳۶۲۸
نشان فداکاری به شهید «محمدعلی امیری بابایی» تعلق گرفت
برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «محمدعلی امیری بابایی»،‍ تعلق گرفت.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «محمدعلی امیری بابایی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمدعلی امیری بابایی، در سال 1330 در شهر ارومیه دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی و تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در زادگاهش  سپری کرد.

علاقه فراوان وی به شغل نظامی‌گری سبب شد تا در سال 1351 در آزمون ورودی دانشکده افسری شرکت  کرد و با قبولی در این آزمون به استخدام ارتش درآمد.

این شهید والامقام در سال 1354 فارغ ‌التحصیل و برای طی دوره مقدماتی پیاده به مرکز آموزش پیاده شیراز منتقل شد.

دوره مقدماتی پیاده را با نمرات ممتاز سپری کرد و برای ادامه خدمت به لشکر 64 ارومیه منتقل شد.

او در زمره افسرانی بود که با شروع غائله ضدانقلاب در کردستان به آن منطقه اعزام شد و در سرکوب عناصر ضدانقلاب در این منطقه نقش‌آفرینی کرد.

سرانجام شهید امیری بابایی در بیست و ششمین روز خردادماه سال 1359 طی درگیری مستقیم با ضدانقلاب در منطقه اشنویه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز