در کانادا؛

مجوزهای صادرات دفاعی به ترکیه لغو شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۵
مجوزهای صادرات دفاعی به ترکیه لغو شد
وزیر امور خارجه کانادا دوشنبه شب اعلام کرد که اوتاوا مجوز صادرات تسلیحات به ترکیه را که سال گذشته به حالت تعلیق درآمده بود را لغو کرد.

به گزارش برنا، از خبرگزاری آناتولی، مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد که امور جهانی و وزارت دفاع ملی کانادا بررسی کاملی از همه مجوزهای صادراتی معلق و معتبر برای کالاهای نظامی و فناوری مقصد ترکیه را انجام داده اند.

در بیانیه گارنو آمده است، به دنبال این بررسی که شواهد موثقی در مورد استفاده از فناوری کانادایی صادر شده به ترکیه در نزاع منطقه قره باغ یافت شده است، امروز من لغو مجوزهایی را که در پاییز سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده اعلام می کنم.

وزیر امور خارجه کانادا افزود: استفاده (تسلیحات نظامی در نزاع قره باغ) با سیاست خارجی کانادا و همچنین تضمین های استفاده نهایی توسط ترکیه سازگار نبود.

گارنو خاطرنشان کرد که وی در میان نگرانی کانادا و همکاری بیشتر دو جانبه در مورد مجوزهای صادرات با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه صحبت کرده است.

وی گفت: ترکیه یک متحد مهم ناتو است و تصمیمات مربوط به برنامه های همکاری ناتو به صورت مورد به مورد ارزیابی می شود.

به گفته منابع دیپلمات ترکیه، چاووش اوغلو اوایل روز دوشنبه از کانادا خواست که این محدودیت ها را بررسی کند در حالی که ترکیه "ناراحتی" خود را از تحریم اعلام کرد.

 

 
 

 

نظر شما