روسیه:

تاخیر در خروج آمریکا روند صلح افغانستان را دشوار می‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۳:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۵۰۹۷
تاخیر در خروج آمریکا روند صلح افغانستان را دشوار می‌کند
ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موکول کردن خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به روز ۱۱ سپتامبر، روند صلح افغانستان را دشوار می کند.

به گزارش برنا، کابولوف روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های روسی گفت: تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان در ۱۱ ماه سپتامبر روند صلح در این کشور را با دشواری مواجه می کند و این اقدام نقض توافق واشنگتن با گروه طالبان است.  

 به گزارش رسانه ها، دولت آمریکا روز گذشته از تصمیم خود برای خارج سازی نیروهای آمریکایی از افغانستان تا روز ۱۱ ماه سپتامبر بیستمین سالروز حمله تروریستی به نیویورک خبر داد.  

 نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: این تصمیم را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

کابولوف پیشتر نیز هشدار داده بود که تعلل امریکا در خروج نیروهای خود از افغانستان بر روند حل و فصل مسائل این کشور تاثیر منفی می گذارد.

کابولوف پیش تر در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که خودداری آمریکا از خارج سازی نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت اما موجب پایان روند حل مسائل این کشور نمی شود.  

وی در واکنش به سوالی در مورد خودداری آمریکا از خارج کردن نیروهای خود از افغانستان تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت که این اقدام آمریکا هیچ پیامد خوبی نخواهد داشت.  

 نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: همه چیز بستگی به آن دارد که گروه طالبان به این مساله چه واکنشی خواهند داشت.

کابولوف با بیان اینکه به احتمال زیاد طالبان واکنش منفی خواهد داشت، اظهار کرد: اما این به معنای پایان ماجرا نخواهد بود. واشنگتن مجبور خواهد شد راه حل هایی را برای مساله و توافق با گروه طالبان بیابد تا این گروه تصمیم آمریکا را بپذیرد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز