بلینکن و فرمانده ارتش پاکستان گفت وگو کردند

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۴:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۵۱۶۸
بلینکن و فرمانده ارتش پاکستان گفت وگو کردند
فرمانده ارتش پاکستان در گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اسلام‌آباد براساس اجماع متقابل همه ذینفعان افغانستان از روند صلح این کشور به رهبری و مدیریت افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش برنا، از منابع رسمی پاکستان، «آنتونی بلینکن» دومین تماس خود را با مقامات پاکستانی طی دو ماه نیم اخیر انجام داد و وی پیرامون تحولات منطقه و آنچه که توسعه همکاری‌های آمریکا و پاکستان خوانده شد، گفت وگو کرد.

این تماس درحالی صورت گرفت که منابع دیپلماتیک در پاکستان می‌گویند: تلاش‌های این کشور برای ترمیم روابط با آمریکا با واکنش سرد دولت جو بایدن همراه بوده و تاکنون هیچ گام جدیدی در این مسیر برداشته نشده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان نیز ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای گفت: بلینکن و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در گفت وگوی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه متقابل، وضعیت امنیتی منطقه از جمله آخرین تحولات در روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: طرفین همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را نیز بررسی کردند.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد که این کشور براساس اجماع همه ذینفعان صلح افغانستان به حمایت از این روند به رهبری تمامی افغان‌ها ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش‌های مستمر پاکستان برای صلح و ثبات منطقه‌ای اعلام حمایت کرد و به آنچه که در بیانیه مذکور تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه واشنگتن با اسلام‌آباد عنوان شده، متعهد شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه