سه حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۲۳:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۵۳۲۰
سه حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق
سه کاروان لجستیک نظامی آمریکا در عراق هدف حمله جداگانه گروه‌های ضد اشغالگری قرار گرفتند.

به گزارش برنا،‌کاروان اول آمریکا عصر امروز در "ناصریة" مرکز استان ذی قار، کاروان دوم در استان دیوانیه و کاروان سوم نیز در استان بابل مورد هدف قرار گرفت.

پس از حمله اول که با بمب کنار جاده ای صورت گرفت تصاویری از آن منتشر گردید که مشخص شد آسیب جدی به حداقل دو خودرو حامل تجهیزات پشتیبانی آمریکا وارد شده است.

با وجود آسیب ناشی از حمله اول و گذشتن چند ساعت از آن و همچنین صورت گرفتن دومین حمله هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله ها را برعهده نگرفته است اما مورد سوم را گروه اصحاب الکهف بر عهده گرفت.

اخبار این سه حمله را برخی از شبکه های خبری عراق منتشر کرده اند اما به جزییات اشاره نکردند.

به گزارش ایرنا؛ این کاروان ها حرکت خود را از مبدا کشور کویت در جنوب عراق آغاز و در طول مسیر از مناطق مرکزی این کشور به مقصد "عین الاسد" در استان غربی الانبار و یا "الحریر" واقع در اربیل اقلیم کردستان واقع در شمال عراق می روند.

از آنجا که حملات یاد شده در سه استان همسایه در امتداد جنوب به مرکز عراق و در طول یک جاده است به نظر می رسد هر سه حمله مزبور به خودروهای یک کاروان لجستیک صورت گرفته شده باشد با این حال هنوز جزییات زیادی معلوم نیست.  

همچنین در گفت و گوی راهبردی آمریکا با عراق که هفته گذشته انجام شد، طرفین در بیانیه مشترک بر خروج نیروهای آمریکا از سوی این واشنگتن و محافظت از نیروهای نظامی و مراکز دیپلماتیک از سوی بغداد توافق کردند.

به دنبال این گفتگو دولت عراق ستون هایی از نیروهای امنیتی را در مسیر کاروان های آمریکایی در بزرگراه بصره به بغداد مامور ایجاد امنیت و محافظت از این کاروان ها کرد.

چند روز پیش تیپ خیبر یکی از گروه های مسلح ضد اشغالگری با انتشار بیانیه ای خطاب به ماموران امنیتی عراق اعلام کرد: "از ماموران امنیت که به اجبار به حفاظت از کاروان ها و تجهیزات اشغالگران آمریکایی مشغولند می خواهیم از این کاروان ها یک هزار متر فاصله بگیرند" تا در حملات آسیب نبینند.

به تازگی انتشار این بیانیه ها از سوی گروه های مقاومت و تهدیدات آنها علیه اشغالگران آمریکا بیشتر شده و حملات علیه مواضع و کاروان ها نیز شدت گرفته است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز