واکنش وزارت دفاع آمریکا درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۰:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۵۳۳۳
واکنش وزارت دفاع آمریکا درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید که پنتاگون از گزارش های حمله به فرودگاه بین المللی اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق، آگاه است.

به گزارش برنا؛ به نقل از شبکه آمریکایی «الحره» این سخنگوی نظامی آمریکا تصریح کرد: اطلاعات اولیه حاکی از آتش سوزی گسترده در محوطه فرودگاه است.

الحره نام این سخنگوی نظامی را فاش نکرده است.

ساعاتی پیش، صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل عراق شنیده شده و از چندین نقطه نیز دود بلند است.

منابع خبری اعلام کردند که صدای چند انفجار در اربیل شنیده شد. شفق نیوز نزدیک به حزب دموکرات کردستان نیز با تاخیر حدودا ۱۵ دقیقه ای از "اصابت موشک به فرودگاه اربیل" خبر داد.

بر این اساس ، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمده و مسیرهای منتهی به این کنسولگری مسدود شد؛ همچنین تمامی پرواز ها در فرودگاه اربیل متوقف شد.

بر اساس تصاویر و فیلم های منتشره صابرین نیوز از این حمله؛ آتش بدون توقف زبانه می کشد و دود ناشی از انفجار نیز از این مناطق بلند شده است.

وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق نیز با تایید حمله به فرودگاه اربیل ارایه جزییات را به زمان آینده موکول کرد. 

همچنین امروز چند حمله هم به کاروان های لجستیک آمریکایی در نقاط مختلف عراق صورت گرفت.

شب گذشته نیز منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک پایگاه جاسوسی موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل و کشته و زخمی شدن حداقل ۱۰ افسر خبر دادند.

نیروهای آمریکایی در پایگاه "الحریر" واقع در شمال اربیل حضور دارند که اسفندماه سال گذشته نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت و شلیک سه راکت به مکانی که براساس اعلام آمریکایی ها "نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکا" عنوان شده بود، "دست‌کم هشت زخمی و یک کشته" بر جای گذاشت.

به گفته فرمانده پایگاه "یک پیمانکار غیرنظامی" بر اثر "حمله قلبی" ناشی از حمله راکتی جان سپرد.

نظر شما
پرونده ویژه